۱۳۸۷ دی ۱۹, پنجشنبه

پرتاب نارنجک در مراسم شام غریبان در تربت جام

مقام‌های ايرانی از پرتاب نارنجک به يکی از مجالس شام غریبان در تربت جام (واقع در۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد) خبر دادند. اين حمله دست کم يک کشته و شماری زخمی بر جای گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، حال چهار نفر از مجروحان وخيم است.

همين خبرگزاری گزارش کرده است «يک تروريست چهارشنبه شب و در مراسم شام غريبان به سوی عزاداران حسينی در تربت جام يک شیئ انفجاری پرتاب و بلافاصله از صحنه گريخته است.»
استاندار خراسان رضوی نیز با انتشار اطلاعيه‌ای اين حمله را محکوم کرده و گفته است که يکی از «مزدوران بيگانه» مسئول حمله به عزاداران حسينی در تربت جام بوده است.
در اين اطلاعيه در مورد عامل یا عوامل این رویداد توضیح بیشتری داده نشده است.
خبرگزاری مهر پیشتر، روز چهارشنبه، نیز گزارش کرده بود که مسئول اين حمله موفق به گريختن از محل انفجار شده و نيروهای انتظامی ايران در حال بررسی اين انفجار هستند.
همین خبرگزاری روز پنج‌شنبه خبر از دستگیری چند مظنون مرتبط به این انفجار داد و نوشت که «نتيجه اعترافات آنها تاکنون وابستگی عاملان اين جنايت به عوامل بيگانه را اثبات می‌کند.»
در اخباری که تاکنون منتشر شده، نامی از «عوامل بیگانه» مرتبط با این موضوع برده نشده و همچنین شخص یا گروهی نیز مسئولیت اين حمله را برعهده نگرفته است.
تربت جام در استان خراسان رضوی و در ۱۶۰ کيلومتری شهر مشهد واقع شده است.
در فروروردين گذشته نيز انفجاری در حسينيه رهپويان وصال شيراز رخ داد که ۱۴ کشته و بيش از ۲۰۰ مجروح بر جای گذاشت.
گرچه در گزارش‌های رسمی اوليه در زمان وقوع انفجار در شيراز «هرگونه خرابکاری و اقدام ضدامنيتی در اين حادثه» رد شد و دليل اين انفجار «ادوات بر جای مانده از نمايشگاه دفاع مقدس در اين حسينيه» اعلام شد، اما پس از آن مقام‌های جمهوری اسلامی اين انفجار را به ايالات متحده، اسرائيل و بريتانيا نسبت دادند

رادیوفردا

هیچ نظری موجود نیست: