۱۳۸۷ بهمن ۴, جمعه

کارخانه بافت بلوچ به حالت نیمه تعطیل درآمده است


ايسنا : فرماندار ایرانشهر: مشکل از ساختار کارخانه است نه مدیریت آن
به علت کم توجهی و عدم مدیریت مناسب و درست کارخانه بافت بلوچ، این کارخانه به حالت نیمه تعطیل درآمده و در حال زیان دهی است و از حدود 2500 کارگر مشغول در این کارخانه در حال حاضر حدود کمتر از 600 کارگر مشغول به کارند.
نارویی، فرماندار ایرانشهر در گفت و گو با خبرگزاری دانشجوان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، مشکل را از ساختار کارخانه دانست نه مدیریت آن و گفت: با پرسنل و تکنولوژی 30 سال پیش نمی‌توان کاری از پیش برد و معتقدم پرسنل باید آموزش بیشتر ببیند و تکنولوژی به روز شود.
نماینده کارگران کارخانه بافت بلوچ، علت را بی لیاقتی بعضی مسوولان و مدیران کارخانه دانست و اظهار داشت: در بعضی موارد نیز بعضی از مسوولان این کارخانه برای حفظ سمت خود دست به هر کاری می‌زنند و تنها قشر آسیب پذیر کارگر در این بین لطمه می خورد.
کشاری در مورد آتش سوزی واحد رسیدگی این کارخانه گفت: به علت بیکار شدن بعضی کارگران به آنها حق بیمه بیکاری تعلق می گرفت ولی اسم افراد دیگری از بخش‌های دیگر کارخانه به این عنوان معرفی شد و سر کارگران بیچاره‌ی از کار بی کار شده نیز به اصطلاح بی کلاه ماند!
وی در مورد دو هزار و 500 واحد مسکونی که در شهرک بافت بلوچ آماده واگذاری بود، گفت: بهتر است خودتان آنجا را ببینید. با وجود جدول کشی‌ها، بلوار کشی‌ها و حتی زیرسازی‌هایی که برای خیابان‌ها انجام شده، آثار تخریب به چشم می خورد. منازل به حال خود واگذاشته و سارقان از خدا بی خبر تمامی وسایل آن را به سرقت برده‌اند.
به گفته‌ی کشاری بعضی از واحدها آماده واگذاری بودند و از ظاهر بعضی منازل نیز همین برداشت می‌شد و گچ بری‌های داخل منازل حاکی از این مساله بود.
وی افزود: در حدود 15 نگهبان به صورت سه شیفت از این شهرک محافظت می کردند که به یکباره کلیه نگهبانان برداشته شدند و مکان امن برای معتادان، خلافکاران و سارقان به وجود آمده، کلیه در و پنجره‌ها ، سیم های برق، لوله های آب، موزاییک‌ها و حتی آجرهای منازل به سرقت رفته بود.
وی گفت: آثار تخریب در بیمارستان شهرک نیز همه جا مشاهده می‌شد، ستون‌هایی که با برش هوا بریده و به سرقت رفته بودند و ....
وی افزود: این بیمارستان نیز با وجود آثاری از سنگ کاری‌هایی که بر روی پله‌های بیمارستان باقیمانده بود به گفته جمع، آماده‌ی بهره برداری بوده است.
واقعا از مسوولین باید پرسید که آیا این نوع برخورد با بیت‌المال درست است؟ و چرا این اماکن به حال خود رها شده‌اند؟ و آیا واقعاً هزینه‌ی نگهبان از هزینه‌های تخریب بیشتر بوده است؟

هیچ نظری موجود نیست: