۱۳۸۷ بهمن ۱۰, پنجشنبه

احمدی نژاد: آقاي بوش رفت و انشاءالله به جهنم واصل خواهد شد/ دولت آمريكا بايد از ملت ايران عذرخواهي كند!


رادیو فرانسه : محمود احمدی نژاد نخست از سیاست های دولت پیشین آمریکا انتقاد کرد و گفت: "ديديم كه چگونه در غزه زنان و كودكان بي‌گناه با سلاح‌هاي ممنوعه و انواع سلاح‌هاي كشتار جمعي قتل‌عام شدند و آقاي بوش با گستاخي و الفاظ برآمده از خوي درندگي و گرگ‌صفتي، آمد و از اين جنايت‌ها حمايت كرد. او رفت و انشاءالله به جهنم واصل خواهد شد".
استدلال کلی احمدی نژاد چنین بود که دولت جدید آمریکا اگر از تغییر صحبت می کند، باید نخست سیاست های دولت جرج بوش را کنار بگذارد. او گفت: "دولت جديدي با شعار تغيير آمده و گفته مي‌خواهد در سياست‌هاي آمريكا تغيير ايجاد كند. بسيار خوب، اين حرف خوبي است؛ چرا كه سياست‌هاي آقاي بوش صددرصد غيراخلاقي و نادرست بود. سياست‌هاي بوش كثيف‌ترين سياست‌ها بود كه در طول پنجاه سال اخير در دنيا اجرا شده است"...
او ادامه داد: "مي‌خواهم در اينجا چند مورد از رفتارهاي آقاي بوش را مطرح كنم تا ببينيد اگر تغيير اساسي و بنيادين صورت گيرد چه كارهايي بايد بشود".
و سپس چنین استدلال کرد: "يكي از مهم‌ترين اشكالات بوش نوع نگاه او به جامعه‌ بشري بود. آنها به دنبال سلطه بر بشر بودند و خودشان را موجوداتي درجه اول و ساير موجودات را درجه سوم و چهارم و دهم تلقي مي‌كردند... پس اگر قرار است در سياست‌هاي آمريكا تغييري ايجاد شود بايد اين نوع ادبيات عوض شود و ما ديگر شاهد نباشيم كه آمريكا خود را برتر از ديگران بداند و به دنبال سلطه‌جويي بر ديگران باشد".
احمدي‌نژاد افزود: "يكي ديگر از سياست‌هاي غلط بوش حضور نظامي آمريكا در مناطق مختلف جهان بود. شما ديديد به بهانۀ یازده سپتامبر و خراب شدن برج‌هاي دوقلو به چندين كشور حمله و آنها را اشغال كردند... وقتي دولت جديد آمريكا مي‌گويد مي‌خواهيم سياست‌مان را عوض كنيم معناي آن اين است كه بايد به حضور نظامي آمريكا در دنيا پايان دهند"...
رییس جمهوری اسلامی حادثۀ یازده سپتامبر را در کنار قتل عام یهودیان به دست آلمان هیتلری قرار داد و هر دو فاجعه را با سوءظن و شک و تردید مطرح کرد و گفت: "معلوم نيست عامل حادثه چه كسي بود و چه كساني همكاري كردند كه اين اتفاق بيفتد. مانند هولوكاست، در آن را گذاشتند و اجازه ندادند گروه‌هاي تحقيق بي‌طرف و حقيقت‌ياب مساله را بررسي كند."
رييس‌جمهور خطاب به دولت جديد آمريكا نيز گفت: "تغيير سياست آمريكا يعني اينكه اجازه بدهيد مشخص شود علت و عامل یازده سپتامبر چه كسي بوده... و اين‌كه لشگرهاي خود را از كشورهاي مختلف جمع كنيد و بيرون ببريد".
وي گفت: "اگر دولت جديد آمريكا مي‌گويد تغيير، تغيير يعني دست از حمايت از صهيونهيست‌هاي بي‌ريشه، بي‌فرهنگ و غير قانوني، جعلي، آدمكش و بي‌گناه‌كش بردارد و اجازه دهد ملت فلسطين خودش سرنوشت خود را تعيين كند".
و بالاخره رفتار دولت ایران را در قبال دولت اوباما چنین خلاصه کرد: "دولت جديد آمريكا گفته در مورد ايران مشغول تنظيم برنامه‌هايي هستم. ما هم با حوصله صبر مي‌كنيم، حرف‌ها را با دقت گوش، و عملكردها را با دقت بررسي مي‌كنيم و اگر حقيقتاً به صورت اساسي تغييري رخ داد از اين تغييرات استقبال مي‌كنيم."

هیچ نظری موجود نیست: