۱۳۸۷ بهمن ۸, سه‌شنبه

چند سرباز ایرانی در مرز پاکستان کشته شدند

بی بی سی : خبرگزای های ایران گزارش داده اند که چند پلیس این کشور توسط "اشرار" در مرز این کشور با پاکستان کشته شده اند.
بر اساس این گزارش، مهاجمان روز یکشنبه ششم بهمن، وانت تدارکات پاسگاه‌های مرزی ایران را در مرز پاکستان مورد کمین قرار دادند و پس از کشتن چند پلیس ایرانی دوباره به خاک پاکستان بازگشتند.
خبرگزاری های ایران به جزئیات بیشتری از این حادثه از جمله تعداد کشته شدگان اشاره نکردند اما از قول نیروی انتظامی ایران اعلام کرده اند که ایران آمادگی دارد در صورت ناتوانی پلیس پاکستان، اقدامات لازم را برای "قلع و قمع اشرار، قاچاقچیان و باندهای بین‌المللی در پاکستان" آغاز کند.
استان سیستان و بلوچستان ایران هم مرز پاکستان است و طی ماه های اخیر صحنه برخی از درگیری ها میان مهاجمانی که داخل خاک پاکستان پناه گرفته اند و پلیس ایران بوده است.
در یکی از تازه ترین درگیری ها که صبح دوشنبه نهم دی صورت گرفت، دست کم چهار نفر کشته و ۱۲ نفر مجروح شدند.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی مسئول انجام این عملیات انتحاری را گروه جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی معرفی کرد.
گروه موسوم به جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله) که مسئولیت این عملیات را به عهده گرفت از حدود پنج سال پیش در مناطق جنوب شرق ایران فعال شده است.
در این مدت، این گروه مسئول یک رشته حملات مسلحانه، آدم ربایی، قتل و بمب گذاری در این مناطق شناخته شده است.
این گروه اواخر خرداد ماه امسال، با حمله به یک پاسگاه انتظامی در سراوان در نزدیکی مرز پاکستان، ۱۶ مامور انتظامی ایران را گروگان گرفتند.
مقام های نیروی انتظامی ایران اواخر پاییز سال جاری اعلام کردند که به جز یک سرباز که موفق به فرار از دست جندالله شده، این گروه همه سربازان ایرانی را کشته است.
جندالله در برابر آزاد کردن گروگان ها خواستار آزادی تعدادی از افراد وابسته به خود از زندان های جمهوری اسلامی شده و تهدید کرده بود که در صورت امتناع ایران از پذیرفتن این خواسته، تمامی گروگان ها را به قتل خواهد رساند.
مناطق مرزی ایران با پاکستان به علت وجود موانع طبیعی، چندان قابل کنترل نیست و همین موضوع عبور و مرور از این مرزها را نسبتا آسان کرده است.
برخی از نیروهای مخالف دولت پاکستان در منطقه بلوچستان پاکستان و بویژه در بخش های مرزی (با ایران) فعال هستند، و نیروهای پلیس و ارتش پاکستان، توانایی کنترل منطقه را ندارند.

هیچ نظری موجود نیست: