۱۳۸۷ دی ۱۹, پنجشنبه

تلویزیون فارسی بی بی سی ۲۵ دی آغاز به کار می‌کند

سرویس جهانی بی بی سی اعلام کرد که شبکه تلویزیونی فارسی زبان خود را در روز چهارشنبه 25 دی ماه (14 ژانویه) راه اندازی می کند. برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی روزانه به مدت هشت ساعت از 17 بعد از ظهر تا یک نیمه شب به وقت تهران (13:30 تا 21:30 به وقت گرینویچ) و از 18 به وقت کابل از استودیوهای بی بی سی در لندن پخش می شود. به گفته مدیران تلویزیون بی بی سی فارسی، هرچند خبر، قلب تلویزیون فارسی بی بی سی است، اما این شبکه برنامه هايی تازه، متنوع و تحليلی نیز پخش می کند.
نایجل چپمن، رئیس سرویس جهانی بی بی سی، تولد این شبکه جدید را به فال نیک گرفت و گفت: "راه اندازی تلویزیون فارسی بی بی سی، رویدادی بسیار مهم برای بی بی سی و برای مخاطبان منطقه است. این شبکه با استفاده از قدرت تلویزیون، دنیا را به بینندگان خود عرضه می کند و بدین ترتیب نیازهای مخاطبانی را برآورده می کند که به ما می گویند می خواهند به سرویس های با کیفیت خبری و اطلاع رسانی بی بی سی بیشتر دسترسی داشته باشند."
به گفته آقای چپمن، بی بی سی می خواهد این شبکه تلویزیونی معیارهای تازه ای را در عرصه پخش برنامه های تلویزیونی به زبان فارسی برجا بگذارد. قرار است تلویزیون فارسی بی بی سی بر پيشينه برجسته بی بی سی در عرصه پخش برنامه های رادیویی فارسی زبان سرویس جهانی استوار شود.
بهروز آفاق، رئیس منطقه آسیای سرویس جهانی بی بی سی می گوید: "پاسخگويی به نیازها و دغدغه های مخاطبان، محور اصلی کار سرويس چند رسانه ای بی بی سی فارسی است. بی بی سی فارسی، سبکی معاصر دارد و اصول خبرنگاری اش مستقل و نافذ است." تلویزیون فارسی بی بی سی از منابع بی مانند بی بی سی برای گردآوری اخبار در سراسر جهان، شامل بیش از دو هزار خبرنگار در بیش از 70 دفتر خبری در دنیا بهره می گیرد و از گزارش شاهدان و تحليلهای کارشناسان استفاده می کند. برای پوشش دقیق تر اخبار و تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، خبرنگاران تلویزیون فارسی بی بی سی در نقاط مهم دنیا همانند بیروت، دوشنبه، اسلام آباد، استانبول، بیت المقدس، کابل و واشنگتن بصورت دایم مستقر شده اند.
خبرنگاران و تهیه کنندگان تلویزیون فارسی بی بی سی، در کنار همکاران خود در رادیو و وب سایت، می کوشند اخبار، اطلاعات، گزارش ها و تحليل های دقیق، بی طرف، مستقل و متوازن را از منظری جهانی به مخاطبان عرضه کنند. آنها موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مهم برای طيف گسترده مخاطبان خود را پوشش می دهند.
برنامه هفتگی مخصوص جوانان و نیز برنامه های موسیقی، هنری و فرهنگی، علمی، فن آوری و ورزشی و معرفی بهترين مستند سازان ايران، افغانستان و تاجيکستان از جمله برنامه های تلويزيون فارسی بی بی سی است.
تلویزیون فارسی بی بی سی همچنین برنامه های بحث و مناظره چند رسانه ای پخش می کند تا دامنه گسترده ای از نظرات مخاطبان را در مشارکت با سرویس های معتبر و قابل اعتماد رادیویی و اینترنتی بی بی سی فارسی بازتاب دهد. بهروز آفاق می گوید: "شمار مخاطبان بی بی سی بی همتا است. بی بی سی 68 سال است که به زبان فارسی برای ایران، پاکستان، تاجیکستان، افغانستان و کشورهای حاشيه خلیج فارس برنامه پخش می کند. بی بی سی مخاطبان فراوانی در منطقه دارد و معتبر است." تحقیقات مستقل نشان می دهد مخاطبان کنونی بی بی سی فارسی معتقدند این سرویس ارائه دهنده قابل اعتمادترین، بی طرف ترین و عینی ترین اخبار بین المللی رادیویی در دنیای فارسی زبانان است و به خاطر کیفیت برنامه هایش شهرت دارد. این شبکه به صورت رایگان از طریق ماهواره (هات برد و تل استار 12)، تلویزیون کابلی و نیز آنلاین از طریق سایت bbcpersian.com قابل دریافت است

بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: