۱۳۸۷ دی ۳۰, دوشنبه

منتظری: اگر قرار بود نفت بفروشیم حکومت کنیم که شاه هم همین کار را می کرد


سال بعد از شاه رسیدیم، همانجا که بودیم، باز

نزدیک سى سال‏ ‏از انقلاب مى‎گذرد، شما پاسخ این مردم را چه مى‎گویید؟ آیا‏ ‏آزادى که شعار مردم بود همین است که سه چهار نفر بنشینند تصمیم‏ ‏بگیرند و بقیه ساکت باشند؟! مردم وظیفه دارند، در هر شرایطى اعتراض خودشان را اعلام کنند وگرنه‏ ‏اصلا بى خود انقلاب کردند. لازم است بر مسئولین و متصدیان امور - مخصوصا حالا که سالگرد‏ ‏انقلاب است - یک انعطافى در آنان پیدا شود و با مردم سازگارى داشته‏ ‏باشند.

اقشار مختلف مردم نجف آباد اصفهان در قم با آیت الله منتظری دیدار کردند. وی در این دیدار گفت:
خیلى تعجب است، الان نزدیک سالگرد انقلاب است. سى سال از انقلاب‏ ‏گذشته است، اما مثل این که آقایانى که متصدى امورند ‏ ‏شعارهایى را که مردم اول انقلاب مى‎دادند فراموش کرده اند. اگر بنا بود که نفتى را بفروشند‏ ‏و خرج کنند که شاه این کار را مى‎کرد. رژیم سابق روزى شش میلیون بشکه‏ ‏نفت مى‎فروخت و کارهایى هم انجام مى‎داد. اما مردم قیام کردند و شعار‏ دادند: استقلال ، آزادى ، جمهورى اسلامى . الان نزدیک سى سال‏ ‏از انقلاب مى‎گذرد، شما پاسخ این مردم را چه مى‎گویید؟ مردم انقلاب‏ ‏کردند، رهبر فقید انقلاب و دیگران همه این را تأیید مى‎کردند که بایستى‏ ‏تغییر و تحول در جامعه پیدا بشود و از جمله شعارها "آزادى " بود.‏الان یک نفر عالمى در نجف آباد مثل جناب مستطاب حجة الاسلام آقاى‏ ‏قیصرى یا علماى دیگر مثل حجة الاسلام آقاى واحد که از بزرگانند و‏ ‏سایر علماء که در نجف آباد هستند، به جاى این که از علماء تقدیر شود که‏ ‏مردم را هدایت و رهبرى مى‎کنند، براى آنان مزاحمت ایجاد مى‎کنند. آیا‏ ‏آزادى که شعار مردم بود همین است که سه چهار نفر بنشینند تصمیم‏ ‏بگیرند و بقیه ساکت باشند؟! استقلال ، آزادى ، جمهورى اسلامى .‏ ‏جمهورى اسلامى یعنى چه؟ یعنى حکومتى که جمهور مردم پایه گذار و‏ ‏مدیرش باشند، البته بر اساس موازین اسلام .
‏لازم است بر مسئولین و متصدیان امور - مخصوصا حالا که سالگرد‏ ‏انقلاب است - یک انعطافى در آنان پیدا شود و با مردم سازگارى داشته‏ ‏باشند. خواسته هاى مردم مورد توجه قرار گیرد و مردم هم ساکت نباشند.‏ ‏مردم وظیفه دارند که در هر شرایطى اعتراض خودشان را اعلام کنند وگرنه‏ ‏اصلا بى خود انقلاب کردند. مردم از باب این که صاحب کشور بودند‏ ‏انقلاب کردند. الان هم این مردمند که صاحب کشورند، این همه اصول‏ ‏در قانون اساسى راجع به حقوق مردم است را نمى توان نادیده گرفت و با‏ ‏نهادهاى غیرقانونى بر آنان حکومت کرد.

پیک نت

هیچ نظری موجود نیست: