۱۳۸۷ بهمن ۲, چهارشنبه

آیا مایکروسافت با «ویندوز 7» به جنگ آنتی‌ویروسها می‌رود؟


کاربرانی که از نسخه آزمایشی ویندوز 7 استفاده می‌کنند حتما تاکنون متوجه شده‌اند که امنیت این سیستم عامل به وسیله نرم‌افزار ضدویروس "McAfee" تامین شده است و مایکروسافت عملا توسط سیستمی که در این ویندوز تعبیه کرده است مانع نصب سایر ضدویروس‌ها می‌شود.
به گزارش شبکه ایران به نقل از "پی‌سی‌ورلد" کاربرانی که از نسخه آزمایشی ویندوز 7 استفاده می‌کنند حتما تاکنون متوجه شده‌اند که امنیت این سیستم عامل به وسیله نرم‌افزار ضدویروس "McAfee" تامین شده است و مایکروسافت عملا توسط سیستمی که در این ویندوز تعبیه کرده است مانع نصب سایر ضدویروس‌ها می‌شود که این امر سبب خشم کاربران شده و در حقیقت نابودی سایر شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزارهای امنیتی را به دنبال خواهد داشت.
این سیستم عامل هنگام نصب ضدویروسی متفرقه به کاربر پیام می‌دهد که:
"نرم افزار شما از سمت "ویندوز 7" پشتیبانی نمی‌شود لطفا لیست برنامه های مورد پشتیبانی توسط این ویندوز را مطالعه کنید"
برنامه" McAfees antivirus" تنها برنامه‌ای است که توسط "ویندوز 7" پشتیبانی می‌شود و کاربری که در سایت شرکت امنیتی "نورتون" در باره نسخه نرم‌افزار شرکت "نورتون" برای "ویندوز 7" پرسش کرده بود با این جواب روبرو شد:
"این شرکت فعلا برنامه‌ای برای ویندوز 7 ندارد"!
اصولا این پرسش برای کاربران پیش می‌آید که شرکت مایکروسافت تا چه زمانی می‌خواهد برای کاربران تعین تکلیف کند و آیا اینکه کاربران در انتخاب نرم‌افزار امنیتی خود آزاد باشند برای مایکروسافت قابل قبول نیست؟ و اینکه شرکت" McAfees" با چه زد و بندی به عنوان یگانه ضد‌ویروس "ویندوز 7" انتخاب شده است.
خلاصه کلام اینکه این یک نقیصه بزرگ برای "ویندوز 7" است و امید است با توجه به بازتاب این رویه در بین کاربران و اینکه این نسخه آزمایشی این ویندوز به شمار می‌آید، این محدودیت در نسخه نهایی این ویندوز از میان برداشته شده باشد.

هیچ نظری موجود نیست: