۱۳۸۷ دی ۲۹, یکشنبه

حماس اعلام آتش بس کرد


بی بی سی : بر اساس گزارش های دریافت شده از سوریه و غزه حماس اعلام آتش بس کرده است.
این گروه اعلام کرده است فورا حملات خود علیه اسرائیل را متوقف می کند و به اسرائیل یک هفته فرصت می دهد تا نیروهای خود را از غزه خارج کند.
این خبر پس از آن اعلام شد که عصر شنبه 17 ژانویه اسرائیل آتش بسی یک جانبه را پذیرفت، اما پرتاب موشک از سوی پیکارجویان حماس در روز یکشنبه و پاسخ اسرائیل با حمله هوایی، آتش بس را مورد تهدید قرار داده بود.
ایمان طاها، یکی از مقام های حماس به خبرگزاری رویترز در غزه گفته است آتش بس دیگر گروه های پیکارجوی فلسطینی را نیز شامل می شود.
آتش بس اسرائیل از ساعات اولیه بامداد یکشنبه به اجرا در آمد، با این حال ساعاتی بعد حداقل هفت راکت به سمت مناطق اسرائیلی نشین پرتاب شد که به پاسخ اسرائیل انجامید.
ساعاتی پس از آن اهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل آتش بس یکجانبه در نوار غزه را "شکننده" خواند و گفت این آتش بس "دقیقه به دقیقه" مورد ارزیابی قرار می گیرد.
اسرائیل اعلام کرده است نیروهای خود را تا زمانی که لازم باشد در غزه نگه خواهد داشت، اما امروز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی آتش بس یکجانبه را کافی ندانست و خواهان خروج نیروهای اسرائیلی از غزه شد.
منابع فلسطینی می گویند از زمان آغاز حملات گسترده اسرائیل به غزه حداقل 1300 فلسطینی کشته شدند و در جریان پاسخ پیکارجویان فلسطینی به این حملات، 13 نفر اسرائیلی نیز جان خود را از دست دادند.

هیچ نظری موجود نیست: