۱۳۸۷ بهمن ۱, سه‌شنبه

اوباما امروز به کاخ سفید می‌رود

تا ساعاتی دیگر مراسم تحلیف باراک اوباما، به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهوری ایالات متحده، در مجتمع کنگره آمریکا در واشینگتن برگزار می‌شود.
از روزهای قبل تخمين زده شده است که دو ميليون نفر برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید به شهر واشینگتن سفر می‌کنند. شبکه‌های تلویزیونی نیز از ساعاتی پیش تصاویری از جمعیت انبوه حاضر در محوطه روبه‌روی مجتمع کنگره، که بنای یادبود آبراهام لینکلن نیز در آن قرار دارد، را پخش می‌کنند.
بر پایه یک نظرسنجی که روزنامه نيويورک تايمز و شبکه تلويزيونی سی‌بی‌اس مشترکا انجام داده‌اند، ۷۹ درصد آمريکايی‌ها به دوران رياست‌جمهوری باراک اوباما خوش‌بين هستند.
باراک اوباما روز دوشنبه، يک روز پيش از نقل مکان به کاخ سفيد و روزی که به به ياد مارتين لوتر کينگ، رهبر سياه‌پوست حقوق مدنی در آمريکا، نام‌گذاری شده است، از يک مرکز خدماتی برای کودکان و نوجوانان بی‌خانمان در شهر واشینگتن بازدید کرد.در آمریکا مرسوم است که افراد در روز مارتین لوتر کينگ، به ياد رهبر مبارزه برای حقوق مدنی، کاری عام‌المنفعه انجام می‌دهند. رئيس‌جمهوری منتخب آمريکا نیز از این فرصت استفاده کرد، کراوات خود را باز کرد، آستين‌ها را بالا زد و چند دقيقه‌ای را به کارهايی نظير رنگ کردن ديوار اتاق‌ها و باز کردن چوب پرده و پرده‌های قديمی و نظاير آن پرداخت.
کار اصلی باراک اوباما در مقام رئیس جمهوری ایالات متحده از نخستين ساعات بعدازظهر امروز، به وقت واشینگتن، و پس از ادای سوگند آغاز می‌شود.
باراک اوباما ۷۷ روز پیش در انتخابات ریاست جمهوری بر رقیب جمهوریخواهش، جان مک‌کین، پیروز شد
رادیو فردا

هیچ نظری موجود نیست: