۱۳۸۷ دی ۱۵, یکشنبه

چابهار را می‌توان به مرکز تجارت جهانی تبدیل کرد


فارس: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با رفع شدن برخی از مشکلات سازمان منطقه آزاد چابهار در بخش زیر‌ساختی از جمله فرودگاه بین‌المللی و مستقل، می‌توان این منطقه را به مرکز تجارت جهانی تبدیل کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد چابهار، مسائل و مشکلات تخصصی بانک‌های مستقر در منطقه آزاد چابهار با حضور مدیر عامل و مدیران سازمان و روسای شعب بانک‌های مختلف بررسی شد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز توسعه و پیشرفت سازمان تا سال 1404 اظهار داشت: به منظور پیاده‌سازی این سند در افق‌های پنج ساله و 20 ساله تعامل، همفکری و مساعدت بین سازمان و بانک‌های مستقر در منطقه را می‌طلبد تا بتوانیم با موفقیت برای اهداف سازمان گام برداریم. وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی و صنایع منطقه آزاد چابهار بازوی محرک برای سازمان تلقی می‌شود که به منظور ارتباط هرچه بیشتر آن با اتاق بازرگانی و صنایع و معدن ایران درصدد هستیم در آینده‌ای نزدیک آن را با اتاق ایران وصل کنیم. باقری زاده تصریح کرد: به منظور برطرف کردن برخی از مشکلات تخصصی بانک‌های مستقر در منطقه آزاد چابهار قبل از پایان سال جاری از مدیران عامل و مدیران شعب مناطق آزاد، بانک‌ها را دعوت خواهیم کرد تا از نزدیک با منطقه آشنا و در این راستا جلسات مختلف خواهیم داشت تا راهکارهای جدید به منظور توسعه و گشایش اعتبارات مورد نیاز سرمایه‌گذاران ارائه شود. در این جلسه روسای بانک‌های مختلف از مدیر عامل منطقه آزاد چابهار درخواست کردند، شعب بانکی در منطقه آزاد چابهار به عنوان بازوهای تامین مالی این منطقه در توسعه تجارت و ترانزیت و همچنین مورد حمایت جامعه اصناف و تجار و بازرگانان منطقه قرار گیرند و بانک‌های توسعه صادرات، رفاه، کشاورزی، ملی، سپه، تجارت، پست بانک و صادرات در منطقه آزاد چابهار به همراه بانک‌های خصوصی حضور فعال خواهند داشت.

هیچ نظری موجود نیست: