۱۳۸۷ دی ۳۰, دوشنبه

مولوي نذير احمد:جنگ غزه نتيجه تفرقه امت اسلام است


سنی نیوز:نماينده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبري گفت: آنچه در جنگ غزه شاهد آن بوديم نتيجه تفرقه بين كشورهاي اسلامي و عملكرد ضعيف امت اسلامي بود.
به گزارش «سنی نیوز»به نقل از ايرنا ، مولوي نذير احمد روز دوشنبه در سخناني در همايش غزه در انتظار وحدت افزود: آنچه آمريكا به عنوان سياست راهبردي در منطقه خاورميانه دنبال مي‌كند مبتني بر امنيت رژيم اسراييل و تداوم حضور آن در منطقه و به دست آوردن نفت ارزان است.
اين نماينده مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: اين موجب تاسف است كه امت اسلام با برخورداري از ارزشمندترين نعمت‌هاي مادي و معنوي دچار چنين بحراني شده است، اين موضوع تنها به علت تفرقه و عدم اتحاد مسلمانان است.
عبدالرزاق رهبري امام جمعه آق قلا نيز در اين همايش گفت: سكوت در قبال جنايات صهيونيست‌ها در غزه مخالفت با نص قرآن و فرهنگ اهل بيت (ع) و در واقع مخالفت با نص صريح قرآن و آموزه‌هاي آن و فرهنگ اهل بيت (ع) است.
وي تاكيد كرد: در هر عصري تقابل جبهه حق و باطل وجود داشته كه در عصر حاضر نيز سردمدار جبهه باطل در تقابل با جبهه حق صهيونسيت‌هاي جنايتكار است.
وي افزود: سكوت در قبال جنايت‌هاي صهيونيست‌ها در غزه در واقع مخالفت با نص صريح قرآن و آموزه‌هاي آن و فرهنگ اهل بيت (ع) است.
امام جمعه آق قلا تصريح كرد: اين نكته را بايد همواره مد نظر قرار داد كه رمز پيروزي امت اسلام اقتدا به فرمايشات روشنگرانه مقام معظم رهبري و حفظ وحدت است.
همايش يك روزه غزه در انتظار وحدت امروز با حضور محمد حسن ابوترابي فرد نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي و علما و انديشمندان و دانشجويان اهل تسنن و شيعه به همت دانشگاه مذاهب اسلامي در مركز همايش‌هاي كانون پرورش فكري برگزار شد.
در اين همايش موسوي گرمارودي شاعر معاصر اشعاري را در ستايش مقاومت ‪۲۲‬ روزه غزه سرود .
در اين همايش همچنين بيانيه پاياني همايش غزه در انتظار وحدت در هشت بند قرائت شد.
در اين بيانيه آمده است:اكنون كه طليعه پيروزي جبهه حق عليه باطل در غزه در افق مقاومت اسلامي نمايان شده ما روحانيون شيعه و سني ضمن اظهار نفرت نسبت به آمريكا و اسراييل متجاوز مراتب همبستگي خودر ا با مردم شريف و راست قامت غزه و دولت قانوني حماس اعلام مي‌كنيم.
علماي شيعه و اهل تسنن در اين بيانيه تاكيد كردند كه غزه در انتظار وحدت مسلمين و سران كشورهاي اسلامي و علماي بلاد در سراسر جهان اسلام است. برنامه ريزي براي اتحاد اسلامي و تلفيق امكانات مادي و معنوي مسلمين در جهت نفي سلطه استكبار و طرد اجانب از سرزمين‌هاي اسلامي يگانه راه فلاح مسلمانان به شمار مي‌ايد. از اين رو همه مسلمانان را به وحدت و همگرايي دعوت مي‌كنيم در اين ببانيه آتش بس يك جانبه بدون عقب نشيني و رفع حصر غزه و بازكردن همه معابر را فرصتي براي تجديد قواي نظامي صهيونيسم ورشكسته توصيف و اعلام كرده‌اند كه تا تحقق شرايط پيشنهادي حماس از حركت مقاومت مردم فلسطين حمايت مي‌شود و تداوم ايستادگي در مقابل كفار متجاوز به دارالاسلام را تجويز و تاييد مي‌كننداين علما از دولت مصر خواستند تا گذرگاه رفح را باز كند و امكان ارسال كمك‌هاي مسلمانان جهان به مردم بي‌دفاع غزه را فراهم آورد و از حمايت دولت غاصب اسراييل دست بردارد و در كشتار مردم غزه مشاركت نكند.
آنان ، سكوت بسياري از دولتمردان و حكام عرب را دردناك ، تاسف آور و مغاير شرع دانستد و از حكام عرب خواستند آخرت خود را به دنياي صهيونيست هاي جنايتكار نفروشند و راه را براي طرد سلطه اسراييل هموار كنند و به ملت‌هاي مسلمان ملحق شوند.
در اين بيانيه همچنين از دولت‌هاي اسلامي خواسته شده تا با تاسي به ايران اسلامي دولت نامشروع اسراييل را دشمن جهان اسلام به شمار آورند و آن را از نظر سياسي اقتصادي و فرهنگي تا انقراض كامل تحريم كنند و براي تشكيل دولت اسلامي فلسطين با مركزيت قدس شريف اهتمام نمايند و به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و پيشنهادات رييس جمهور محترم ايران در اجلاس دوجه قطر براي نجات غزه عمل كنند.
اين علماي اهل تسنن و شيعه در بيانيه اين همايش ، بازسازي غزه را مستلزم اهتمام همه جانبه محافل بين‌المللي ، دولت‌هاي اسلامي و مشاركت مسلمانان در سراسر عالم دانستند كه انتظار مي‌رود با ايجاد صندوق حمايت از بازسازي و توسعه غزه آزادگان و دين داران عالم دين خود را به فلسطين ادا كنند.
همچنين سكوت سازمان ملل متحد در برابر نسل كشي اسراييل خون آشام درغزه مايه ننگ بشريت و اسباب شرمساري شوراي امنيت اعلام شده و از اين مجامع بين‌المللي خواستند تا با صدور قطع نامه‌هاي محكم و بازدارنده جلو استمرار جنايات صهيونيست‌ها را سد كنند.
آنان يادآور شدند كه كوت سازشكارانه برخي از عالم نمايان درباري و حمايت تلويحي آنان از كشتار مردم غزه هيچ ارتباطي با عالمان راستين ندارد و علماي اسلام، خواهان برچيدن حكومت جابر اسراييل و قطع ايادي آمريكا در منطقه مي‌باشند و از انتفاظه فلسطين حمايت مي‌كنند.

هیچ نظری موجود نیست: