۱۳۸۷ دی ۲۳, دوشنبه

رونالدو و مارتا بهترین بازیکنان فوتبال جهان


فیفا، فدراسیون حهانی فوتبال، کریستیانو رونالدو را به عنوان بهترین بازیکن سال 2008 برگزید.
بی بی سی : این بازیکن خط میانی تیم ملی پرتغال و باشگاه منچستریونایتد اولین بازیکن شاغل در لیگ برتر انگلستان است که به چنین افتخاری نائل می شود.
رونالدو که 23 سال سن دارد از میان جمع بازیکنان شاخصی همچون کاکا (آث میلان)، فرناندو تورس (لیورپول) و لیونل مسی و چابی ارناندز (بارسلونا) برای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال انتخاب شد.
او پس از دریافت جایزه گفت: "این نقطه بسیار مهمی در عمر حرفه ای من است و من می خواهم این جایزه را به خانواده، دوستان و همکارانم تقدیم کنم."
42 گلی که رونالدو در فصل قبل رقابتهای لیگ برتر انگلستان به ثمر رساند نقشی عمده در قهرمانی منچستریونایتد در لیگ برتر بریتانیا و لیگ قهرمانان اروپا ایفاء کرد.
این بازیکن پرتغالی که در ماه اکتبر سال 2008از سوی فدراسیون بین المللی انجمن های بازیکنان حرفه ای فوتبال (FIFPro) جایزه بهترین بازیکن سال این فدراسیون، و در دسامبر جایزه معتبر "توپ طلا" را دریافت کرد بطور ویژه قدردانی خود را از سر آلکس فرگوسن، مربی منچستریونایتد ابراز کرد.
او گفت: "مرب همیشه نقش مهمی ایفاء می کند. من و باشگاهم فصلی عالی را پشت سر گذاشتیم و این مربی برای من اهمیت زیادی دارد چون از او بسیار یاد گرفتم."
"تجربه سالیان دراز او از اهمیت ویژه ای برخوردار است و داشتن چنین مربی یک امتیاز خاص محسوب می شود."
رای گیری برای انتخاب بهترین بازیکن سال فیفا در میان مربیان و کاپیتان های تیم های ملی 155 کشور جهان برگزار شد که بر اساس نتایج آن لیونل مسی در مکان دوم و تورس، کاکا و چابی (بهترین بازیکن جام ملتهای اروپا در سال 2008) در مکان های بعدی قرار گرفتند.
رونالدو همچنین پس از لوئیس فیگو (در سال 2001) دومین بازیکن پرتغالی است که جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را دریافت می کند.
در فوتبال زنان هم مارتا، ستاره فوتبال برزیل برای سومین سال پیاپی بعنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد.
این بازیکن 22 ساله پس از دریافت جایزه گفت:"این جایزه دستاورد بزرگی برای من است و این بازی لحظات بسیاری از زندگی من را لبریز از شور و شادی کرده است."

هیچ نظری موجود نیست: