۱۳۸۷ دی ۲۴, سه‌شنبه

این مطلب طنز نیست


توجه: لطفا موقع خواندن این مطلب اصلا نخندید، این مطلب طنز نیست! البته من در پایان مطلب توضیح داده ام که چرا نباید بخندید. توضیح اینکه قبلا همان مطلب را گذاشته بودم بالا، ولی دیدم ممکن است فکر کنید منظورم از مطلب امروز همان موضوع اول است، در حالی که در واقع منظور اصلی ام موضوع اول نبود، بلکه موضوع بعدی بود. به همین دلیل موضوع اول را گذاشتم آخر و از شما هم می خواهم که تا وقتی دلیل نخندیدن تان را پیدا نکردید واقعا نخندید!
" موسوی، خاتمی" و کروبی
تا این جا همه چیز رو به راه است. خاتمی گفته است که " یا من می آیم، یا میرحسین". تاج زاده هم با وجود اینکه خودش می داند که خاتمی نمی خواهد بیاید، گیر سه پیچ داده که خاتمی بشود رئیس جمهور، میرحسین هم بشود معاون اول او. من نمی دانم تاج زاده چرا اینقدر بدگیر است؟ حالا که بالاخره معامله دارد جوش می خورد، نه و نو آوردن حکایت آلودگی صوتی خروس مذکور در ساعات آخر شامگاه است. آقا مصطفی! شما بی خیال!
به نظر من خاتمی رئیس جمهور نمی خواهد بشود و به همین دلیل ترکیب جدید خیلی بهتر و اجرایی تر و ممکن تر است؛ یعنی میرحسین بشود رئیس جمهور، و خاتمی بشود وزیر امور خارجه، یا بشود مشاور عالی رئیس جمهور. ممکن است در ذهن تان فکر کنید که برای خاتمی افت دارد که بشود وزیر امور خارجه، در حالی که اصلا نباید افت داشته باشد، چرا که بیست سال قبل میرحسین موسوی نخست وزیر بود و همین آقای خاتمی هم وزیرش بود. بنابراین افت ندارد. گیریم که افت هم داشته باشد، کسی که بخاطر مردم می خواهد کاری بکند، یک کمی هم کارش افت داشته باشد، " راه دوری نمی رود"؛ چه دشداشه پوشیده باشد، چه نپوشیده باشد!
فعلا توافق میرحسین موسوی و خاتمی یک موفقیت بزرگ است. تقریبا می شود گفت اولین رفتار عقلانی اصلاح طلبان در مبارزات انتخاباتی شان در ده سال اخیر است. حالا باید این داستان را ادامه داد. به نظر من کروبی باید سومین آدم این ائتلاف باشد، یعنی از حالا توافق کنند که کروبی هم وارد ترکیب اتحاد " موسوی- خاتمی" باشد، برای این کار چند تا دلیل منطقی و چند تا دلیل غیرمنطقی دارم که فقط دلایل منطقی را مطرح می کنم.

هیچ نظری موجود نیست: