۱۳۸۷ بهمن ۲, چهارشنبه

نیویورک‌تایمز: بوش جلوی بمباران ایران را گرفت


رادیو فردا : روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی می‌نویسد جرج بوش، رییس‌جمهوری آمریکا، سال گذشته میلادی با درخواست اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران مخالفت کرده است و در مقابل به سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده اجازه داد تا عملیات مخفیانه تازه‌ای برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای انجام دهند.
نیویورک تایمز روزشنبه در پایگاه اینترنتی خود نوشته است، اسرائیل از آمریکا تقاضا کرده بود که اجازه استفاده از حریم هوایی عراق را بدهد تا با استفاده از بمب‌های «سنگر کوب» (بانکر باستر) تاسیسات زیرزمینی نطنز را درهم کوبد.
برپایه این گزارش کاخ سفید با این درخواست اسرائیل مخالفت کرده است اما وعده داده است که همکاری اطلاعاتی با اسرائیل برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران را بهبود بخشد.
نیویورک تایمز می‌افزاید این فعالیت‌های سری که از اوایل سال ۲۰۰۸ آغاز شده، با هدف رخنه در زنجیره کالاهای صادراتی در زمینه فناوری هسته‌ای صورت گرفته است و از جمله خرابکاری در بخش‌های الکتریکی برنامه هسته‌ای ایران را مد نظر داشته است.
نیویورک تایمز می‌نویسد این اطلاعات را در مصاحبه با مقام‌های کنونی و پیشین آمریکایی و نیزکارشناسان و بازرسان هسته‌ای خارجی به دست آورده است.
برپایه این گزارش این عملیات سری به باراک اوباما، رییس‌جمهوری آینده آمریکا، تسلیم خواهد شد و اوست که درباره ادامه این برنامه تصمیم خواهد گرفت.
به نوشته نیویورک تایمز جرج بوش تحت تاثیر مقام‌های بلندپایه آمریکایی و از جمله رابرت گیتس، وزیر دفاع، با حمله به تاسیسات اتمی ایران مخالفت کرده است.
به نوشته نیویورک تایمز جرج بوش تحت تاثیر مقام‌های بلندپایه آمریکایی و از جمله رابرت گیتس، وزیر دفاع، با حمله به تاسیسات اتمی ایران مخالفت کرده است.
برپایه این گزارش، به عقیده رابرت گیتس بمباران تاسیسات اتمی ایران غیر موثر بوده و می‌تواند جنگ گسترده‌تری را در خاورمیانه شعله‌ور کند.
به نوشته نیویورک تایمز اسرائیل پس از آنکه از گزارش ۱۶ سازمان اطلاعاتی آمریکا در اواخر سال ۲۰۰۷ درباره برنامه هسته‌ای ایران سرخورده شد، خواستار استفاده از حریم هوایی عراق برای حمله به ایران می‌‌شود. در گزارش ۱۶ سازمان اطلاعاتی آمریکا آمده است که ایران از سال ۲۰۰۳ برنامه نظامی هسته‌ای خود را متوقف کرده است.
این گزارش می‌افزاید اسرائیل پس از انتشار گزارش ۱۶ سازمان اطلاعاتی آمریکا، تلاش می‌کند با ارائه اطلاعات به مقام‌های سازمان‌های جاسوسی ایالات متحده، نظر آنها را درباره برنامه هسته‌ای ایران تغییر دهد.

هیچ نظری موجود نیست: