۱۳۸۷ دی ۱۹, پنجشنبه

مطبوعات: در غزه، دشمن واقعی رژیم تهران است


مطبوعات بین المللی طی مقالات متعددی تصریح کردند که گرچه در ظاهر امر جنگ در غزه میان اسرائیل و گروه حماس است، اما این یک جنگ نیابتی است و دشمن واقعی در پشت پرده، جمهوری اسلامی است.
نیویورک تایمز در مقاله ای با عنوان "در غزه، دشمن واقعی رژیم تهران است"، نوشت تصاویری که از غزه می رسد هم دردناک است و هم فریبنده. این تصاویر تهاجم یک ارتش بزرگ را نشان می دهد که مجهز به جنگنده های اف 16 است و به یک ناحیه پرجمعیت حمله می کنند. در مقابل هم چند هزار شبه نظامی مجهز با راکت انداز دفاع می کنند.
این روزنامه در ادامه نوشت اما اگر عدسی دوربین را باز تر کنیم، آن وقت ماهیت واقعی این جنگ آشکار می شود. مانند حزب الله در لبنان، حماس نیز یک دست نشانده رژیم تهران در نوار غزه است. دشمن واقعی در غزه که در پشت پرده قرار دارد، رژیم تهران است.
روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه نیز نوشت رژیم تهران از حماس پیشتیانی میكند. این رژیم در حال حاضر نه تنها از گروههای بنیادگرای فلسطینی، پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می‌ کند، بلکه آموزش نظامی این گروهها نیز در ایران یا در لبنان زیر نظر سپاه پاسداران و حزب الله لبنان صورت می‌ گیرد.
روزنامه الاهرام مصر نیز نوشت رژیم تهران عامل بحران در غزه است. اكثر كشورهای عربی معتقدند این رژیم كه از حماس و حزب الله حمایت میكند، تهدیدی براى منطقه است.
روزنامه عرب زبان الوطن نیز نوشت جنگ غزه، جنگ رژیم تهران با آمریكا و اسرائیل است.
این روزنامه كویتی نوشت جنگ در غزه نه جنگ با حماس بلكه جنگ بین رژیم تهران از یكسو و آمریكا و اسرائیل از سوی دیگر است.

هیچ نظری موجود نیست: