۱۳۸۷ دی ۲۶, پنجشنبه

بی بی سی و حکومت آخوندی


حسن داعی
چندی است که یک خبر خوش و مسرت آفرین بگوش هموطنان رسیده و آن راه اندازی تلویزیون فارسی بی بی سی است. طبیعی است که بسیاری از هموطنان نگران آن بوده اند که مبادا این موسسه "معتبر و کاملا بیطرف"، از سیاست دیرینه خود یعنی حمایت از آخوندها روی گرداند. باخواندن خبری که دیروز در سایت های وابسته به حکومت ایران منتشر شده، این نگرانی از بین رفته است. متن خبر را از سایت "الف" بدون تفسیر ملاحظه فرمائید:

سایت الف
۱۳ مرداد ۱۳۸۷
تشدید تلاش‏های تلویزیون فارسی BBC
تلاش‏های مسئولان تلویزیون بی.بی.سی فارسی برای گسترش فعالیتهای خود در ایران شدت گرفته است.
به گزارش "الف"، دست اندرکاران تلویزیون بی.بی.سی با برخی افراد در این زمینه دیدار کرده اند تا آغاز به فعالیت این تلویزیون از ابتدا حساسیت برانگیز نباشد.
بنابراین گزارش، یکی از مدیران سرویس جهانی بی بی سی چندی پیش به ایران سفر کرده و گفته می شود در ملاقاتهایی خواستار تاسیس دفتر مستقل بخش فارسی بی بی سی در تهران شده است.
مسئولان بی.بی.سی فارسی برای اطمینان، فهرستی از مستخدمان را نیز ارائه کرده اند که همگی با گذرنامه عادی و به صورت قانونی از ایران خارج شده اند.
تلویزیون فارسی بی بی سی بنا دارد در ابتدا از پخش هرگونه میزگرد یا برنامه ای که حساسیت‏هایی را در کشور دامن بزند خودداری کند، بنابراین با زیرنظر گرفتن برنامه های پرس تی وی قصد دارد تا برنامه های مشابهی را تهیه کند که پس از مدتی بتواند مجوز تاسیس دفتر خود را در ایران به دست آورد.
همچنین قرار است مقامات کشور، نمایندگان رسمی و یا طرفداران جمهوری اسلامی ایران در ابتدای کار حضوری پر رنگ در این تلویزیون داشته باشند، البته این سیاست در ابتدا قرار است به عنوان مشی سیاسی تلویزیون برگزیده شود و سپس به تدریج کفه به سمت جریانات دیگر سنگین تر شود.
تلویزیون فارسی بی بی سی به کلیه مستخدمان خود توصیه کرده است حتما سالی یک بار به ایران سفر کنند و ضمن تهیه اخبار و گزارشهای تلویزیونی چنین وانمود کنند که مستخدمان تلویزیون تابع قوانین جمهوری اسلامی بوده و همچنان به ایران رفت و آمد می کنند.
بخش فارسی بی بی سی برنامه های گسترده تری برای حضور و فعالیت گسترده تر در ایران با همکاری روزنامه نگاران و برخی از کارمندان شرکت های وابسته برخی سازمانها هم دارد.
یکی از این برنامه ها ارسال امواج قوی رادیویی و چندین سایت جایگزین اینترنتی است که قرار است از دفتر دبی صورت بگیرد. از همین رو رفت و آمد مدیران ارشد بی بی سی به این دفتر از سال گذشته چشمگیر بوده است.
خبر دوم
در همین راستا، سایت پیک نت که توسط برادران توده ای اداره میشود، خبرهای تکمیلی بیشتری در مورد راه اندازی تلویزیون بی بی سی در اختیار خوانندگان قرار داده است. به خبر این سایت نگاه کنیم:
http://www.peiknet.com/1387/08mordad/14/PAGE/31JADID.htm

هیچ نظری موجود نیست: