۱۳۸۷ اسفند ۲۳, جمعه

رهبر جنبش امیر عبدالمالک بلوچ از یک خطر مسلم جان سالم بدر برد و باری دیگر توطئه رژیم خنثی گردید

رضا حسین بر
عبدالمالک ریگی، رهبر جنبش مقاومت مردمی ایران، جندالله، از یک خطر مسلم جان سالم بدر برد. وی که روز شنبه، ۷ مارس، برای انجام یک ماموریت بسیارمهم، عازم زاهدان شده بود، بطور ناگهانی در محاصره نیروهای انتظامی قرار گرفت و از سه طرف گلوله باران گردید. نیروهای انتظامی که از قبل با امادگی کامل کمین کرده بودند، با سلاحهای سبک و سنگین به ریگی و یاران وی حمله کردند. برخورد ساعت یک بعد از ظهر شروع شد و تا ساعت هفت بعد از ظهر ادامه یافت.
در این جنگ صد ها نفر از ماموران جمهوری اسلامی شرکت داشتند. ۷هلیکوپتر‫ و دو هواپیمای جنگی انها را پشتیبانی میکردند. ریگی و همراهانش با پیش گرفتن تاکتیک های ضد کمین، از خودروها خارج شده و کم کم خود را از تیررس ماموران خارج کرده و با عملیات نظامی−چریکی، به تیر اندازی متقابل پرداختند.
‫ اندکی پس از جنک، ماموران با هلیکوپتر به بلوچها حمله کردند ولی با شلیک موشکهای سام مجبور به فرار شدند. بس از ان دو هواپیمای جنگی وارد کار زار شدند و منطقه را بمباران کردند ولی اسیبی به مبارزان وراد نیامد. در این زمان، ریگی و همراهانش توانستند خود را در موقعیتی قرار دهند که بر صحنه جنگ مسلط شوند. در نتیجه توانستند ماموران را مجبور به عقب نشینی نمایند.
‫در این جنگ که در شمال شرقی زاهدان اتقاق افتاد، جسد ۱۵ مامور بدست نیروهای بلوچ افتاد. یک بلوچ کشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند. از تعداد مجروحان و کشته شدگانی که از صحنه برده شدند، اطلاعی در دست نیست.
‫در این جنگ فرماندهی عملیات مسقیما بر عهده عبدالملک بود. در ضمن انهایی که باعث لو رفتن حرکت عبدالمالک شده بودند، دستگیر شدند و پس از اعتراف به خانوادهای شان تحویل داده شدند تا خود در باره شان تصمیم بگیرند. در چند ماه گذشته،حد اقل چهار گروه مامور قتل عبدالملک شده اند که همگی دستگیر شده اند. یکی از این گروها اعلام کرد که پنج میلیون دلار در یافت داشته است.
‫‫پس از خروج نیروها مقاومت در تاریکی شب، هواپیماها تمامی ان منطقه را شدیدا بمباران کردند و موجب ویرانیهای زیادی گردیدند. اخرین خبرها حاکی است که فرماندهان نظامی بعلت شکست در کشتن و یا دستگیری عبدالمالک ‫ شدیدا مورد مواخذه قرار گزفته اند
.
با تشکر از وبلاگ پهره

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام خدمت برادر عزیز و محترم
با بلوچی دیوان بروزم و خوشحال می شوم که با نظرات شیوای خودتان دیوان مارا مزیین فرمایید