۱۳۸۷ دی ۱۲, پنجشنبه

آینده بلوچستان درخشان است. ( ۳ )  


ازمنابع بیکران و معادن با ارزش بلوچستان غنی می نویسم، ازدارایی ها، سرمایه های ملی و پتانسیل اقتصادی سرزمین مادری مان که غارتگران بی تمدن یعنی فاشیستهای جنایت پیشه و خرافه پرست شیعی وشونیستهای مکاربیخرد وشیادان غیرمذهبی فارس، رویای تصاحب و تصرف کامل بخش غربی آنرا بیهوده درسر دارند.
سرزمینی پهناورکه در زمان عبدالله خان قهار و میرنصیر خان نوری پهناور تر از شش صد و نود هزار (۶۹۰۰۰۰ ) کیلومتر مربع بود. سرزمین آبا و اجدادی مان که از گُمبُدان تا کلانچی، از سبّی تا بم ، ازنیمروز و سیستان تا چهباریکپارچه بود. سرزمین تاریخی و سرشار از نعمت هایی که متعلق به ملت زجرکشیده ومقاوم بلوچ است. ملتی که اشغالگران و چپاولگران خون آشام فارس با وقاحت و بیشرمی آنرا « مردم فقیربلوچستان » می نامند.
از دارایی های ملی و سرمایه های ملتمان می نویسم که بیگانگان فاشیست و منفعت پرست برای ادامه چپاول آنها هرروزما را میکشند، بدار می کشند، زنده و مرده می سوزانند، شکنجه و زجرمی دهند، دستگیروزندانی می کنند. کودکان مان را یتیم می کنند ، زنان زجردیده مان را بیوه می کنند، مادران داغدیده مان را سوگوارتراز پیش می کنند، فتنه گری می کنند و بلوچ رابجان بلوچ می اندارند و سعی در آسیمیله کردن برخی از بلوچهای فارس زد ه در بم و کرمان را دارند، تا با این وحشیگریها و اعمال ضد بشری ، بلوچستان را چند روزبیشترزیرچنگالهای خونین شان داشته باشند.
آنها وحشیانه هجوم آورده ند، کشته اند، سوخته اند، برده اند و حالا هم باید گورشان را گم کنند.
اگرچه این غارتگران انگل صفت، چنگالهای شغالی شان را به سادگی ازسرزمین پربارمان برنخواهند داشت اما بلوچستان میرکمبر و میرحمل کلمتی، سرزمین میر دوست محمد ومیرنصیرخان نوری با ملت حماسه سازبلوچ به همت فرزندان مصمم این آب و خاک، این بارنیز ازمیدان نبرد تاریخی علیه اشغالگران ددمنش فارس، یقینا پیروز و سربلند بیرون خواهد آمد.
در بلوچستان آزاد فردا نسلهای آینده مان ازمبارزات مردم قهرمان مان و قهرمانانی چون قادربخش ها، رحیم ها، حمید ها، بالاچ ها، یعقوب ها، خالد ها، شفی ها، خسروها، وحید ها، بی بگرها، ابراهیم ها، عبدالرحیم ها، علمای پاک و مولویهای شهید، فقیرمحمد ها، عبدالفغوربیباک و هزاران شهید پاک و تاریخ پرافتخار بلوچستان با احترام وتحسین یاد خواهند کرد.
در بخش اول و دوم این نوشته بطورمختصر از کشاورزی ، دامداری ، منابع انرژی فسیلی ، انرژی خورشیدی و انرژی بادهای با ارزش بلوچستان نوشتم.
بلوچستان آزاد فردا، بخش خصوصی، متخصصین، مهندسین کاردان، کارگران فنی بلوچ و کشاورزان بلوچ تو ان و امکانات آنرا خواهند داشت تا بیش از نیاز بازار بلوچستان بیو دیزل تولید کنند.
با تولید این سوخت مهم، کشاورزی بلوچستان از نظر سوخت ماشین آلات و دستگاههای موتوری خود کفا خواهد شد. اتومبیل داران بلوچ برای چند قطره سوخت خودرو، صف نخواهند کشید. آن وقت پدیده قاچاق سوخت با پایان حکمرانی شونیستان بیخرد، جزیی تاریک از تاریخ مان خواهد بود.
رودلف دیزل ( Rodulf Diesel ) که مهندس مکانیک و مخترع بود، اختراع بی نظیرش یعنی موتور دیزلی را در اوایل قرن بیستم به ثبت رساند.
اوموتوردیزلی را با روغن بادام زمینی به راه انداخت و پس آزمایشات موفق آمیز در مورد این سوخت چنین گفت: « اگر چه امروزه استفاده از بیودیزل ناچیز است اما روزی فراخواهد رسید که کاربرد این سوخت دررده سوختهای فسیلی قرار گیرد».
آنروزی را که مهندس رودلف دیزل پیش بینی کرده بود، فرا رسیده است.هم اکنون اتومبیل های مدرن با موتورهای دیزلی که بیودیزل مصرف میکنند دراستفاده عموم هستند.
بیودیزل سوختی است که ازروغن گیاهی نیز تهیه می شود و کمتر ازدیزل فسیلی هوا را آلوده می کند و مزیتهای نیز بیشتری دارد.
خرمای بی نظیر و با ارزش بلوچستان بخصوص «کروچ، چرپان، زردان و کلگی» ماده خام مناسبی برای تهیه بیودیزل است.
کاشت بادام زمینی، سویا، ذرّت (مایس ) ،آفتابگردان و دانه های روغنی دیگر در کمتراز پنج درصد (۵% ) از زمینهای حاصلخیزدر واش، ماشکید، سوران، بنپورو نرمانشیر بلوچستان را هم از نظر روغن گیاهی خوراکی و هم ازنظر بیودیزل خودکفا خواهد کرد. با احداث سه کارخانه ( پالایشکاه بیو دیزل) در شستون ، واش و پهره، مواد خام کشاورزانمان در اسرع وقت به محل و مرحله تولید بیو دیزل می رسند.
دولت انتخابی و مردمی مان در بلوچستان آزاد و بخش خصوصی مان صدها آلترناتیو کم خرج، بی دردسر و معقول دراین زمینه خواهند داشت.
هم اکنون کشورهایی مانند ترکیه، هندوستان، فیلیپین، چین، ژاپن، یونان، آلمان، امریکا، انگلیس، امریکا، اسپانیا، سوئد، ایتالیا، دانمارک، فرانسه، پرتغال، برزیل، آرژانتین و اندونزی و صدها شرکت خصوصی در این زمینه به تجارب با ارزشی دست یافته اند.
با توجه به زمینهای حاصلخیز ، آب و هوای مناسب و پشتکار کشاورزان بلوچ می توان انواع مختلف محصولات دانه های روغنی را دو بار در سال، درمناطقی ازسرزمین مادری مان برداشت کرد. به همین دلیل تولید بیودیزل در بلوچستان به مراتب ساده تر و کم خرج تراز تولید دیزل فسیلی خواهد بود.
این انتخاب خود کشاورزان، کاردانان، متخصصین بلوچ ، بخش خصوصی و از اختیارات برحق دولت مردمی بلوچستان آزاد خواهد بود که با ارزیابی نیازها و شرایط عینی و امکانات در آینده تا چه حد در این زمینه توجه و سرمایه گذاری کنند.
اگر دربلوچستان آزاد نیازی به بیودیزل نباشد ، نسلهای آینده مان می توانند روغن گیاهی مازاد برمصرف بلوچستان غنی را با قیمت بازاربه پارس یا پنجاپ صادر کنند.
بر اساس محاسبات آژانس جهانی انرژی، منابع انرژی در دریاها و اقیانوسهای کره زمین پتانسیل آنرا دارند تا سالانه ۱۰۰۰۰۰ ترا وات ساعت (TWh 100000) الکتریسته تولید کنند. قابل توجه است که که برق مورد مصرف تمام کشورهای دنیا سالیانه فقط ۱۳۰۰۰ ترا وات ساعت (TWh 13000) است. برای مطالعه بیشتر در این زمینه میتوانید به سایت IEA مراجعه کنید.
http://www.iea.org
آری ذخایر انرژی دردریای عظیم بلوچستان از گمبدان گرفته تا کلانچی پتانسیل با ارزش ابدی
و بزرگی است. خوشبختانه شونیستان خودخواه و غارتگر فارس نه توان آنرا دارند که دریای مان را با خود به کویر یزد ببرند و نه آنکه یارای بلعیدن امواج و جزرو مد آنرا دارند.
نیروی امواج زیبا و جزر ومد دریای بلوچستان پتانسیل آنرا دارد تا برق مورد نیاز بلوچستان پهناوررا در فردای آزاد تامین کند.
با استفاده از تکنولوژی نوین و ژنراتورهای مخصوص می توان نیروی پتانسیل عظیم امواج دریای بلوچستان را به آسانی به الکتریسیته تبدیل کرد. از پتانسیل جزر و مد و نیروی برخورد امواج زیبای دریای بلوچستان برهرمتراز ساحل زرین مان ( چه سنگی،
صخره ای یا ماسه ای) در طول یک شبانه روز، می توان تقریبا ۳۵۰ عدد لامپ ۶۰ واتی را در ۲۴ ساعت روشن نگه داشت.
باز هم لازم می بینم تا به دانش آموزان عزیز، دانشجویان با امید ، متخصصین پرکار و مهندسین کاردان بلوچ چه در بلوچستان اشغالی و چه در خارج از آن خاطر نشان کنم که در این زمینه مطالعات اساسی داشته باشند و با استفاده ازمنابع معتبر علمی و تجارب با ارزش کاردانان در این زمینه به آموخته های خویش بیافزایند. ماهیگیران زحمتکش بلوچستان تجارب بی نظیری دارند زیرا آنها با شرایط خاص دریای پهناوربلوچستان، بهترازهرکسی آشنایی دارند.
دولت مردمی و انتخابی مان در بلوچستان آزاد دراین زمینه نیزآلترناتیوهای فراوانی خواهد داشت . هم اکنون بیش از ۱۵۰ شرکت خصوصی دراروپا، امریکا و آسیا در زمینه تبدیل انرژی امواج دریاها و جزر و مد وجهت انتقال آن، به تحقیق، تولید و ساخت محصولاتی ازکابل های مخصوص برای استفاده در دریا گرفته تا پلاتفرم ها ، ژنراتورها و ترانسفورماتورهای متناسب با شرایط گوناگون اشتغال دارند. شرکتهایی خصوصی و دولتی در کشورهای پیشرفته صنعتی از قبیل ژاپن، کره جنوبی، امریکا، دانمارک، آلمان، ایتالیا، نروژ،استرالیا، انگلیس و اسپانیا در این زمینه تجارب گرانبهایی بدست آورده اند.
کاردانان، متخصصان، مهندسین و نوابغ بلوچستان آزاد هم یقینا در آینده درخشان مان تخصص، صلاحیت و توان آنرا خواهند داشت تا به راه حلها، نوع آوریها وابتکاراتی که مناسب با شرایط خاص دریای پهناوربلوچستان باشند، دست یابند. آزات ءُ آباد بات گنجین بلوچستان. دامه دارد.
توصیه می کنم تا به لینکهای زیر نیز توجه کنید.
h
ttp://www.biodiesel.com/
/http://www.youtube.com/results?search_query=bio+diesel&page=2
http://www.wavegen.co.uk/
http://ocsenergy.anl.gov/eis/index.cfm
http://social.waveenergytoday.com/channel/european-news
http://www.youtube.com/results?search_query=wave+energy
برای مطالعات بیشتر در این زمینه می توان Wave energy و Biodiesel را در google
جستجو کرد.
محمد کریم بلوچ

هیچ نظری موجود نیست: