۱۳۸۷ دی ۱۰, سه‌شنبه

حمله تظاهر کنندگان به باغ سفارت بریتانیا در تهران


رادیو فردا : تظاهرکنندگان ايرانی در اعتراض به حمله اسرائيل به غزه روز سه شنبه به باغ سفارت بريتانيا در تهران حمله کرده و «پرچم فلسطين را در آنجا به اهتزاز در آوردند.»
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، تظاهرات کنندگانی که «دانشجويان و مردم» خوانده شده اند، در اعتراض به سياست دولت بريتانيا در حمایت از اسرائیل و در قبال حملات اخير به غزه، «سه شنبه شب وارد باغ قلهک که در تصرف سفارت انگليس قرار دارد، شدند و پرچم فلسطين را در آنجا به اهتزاز درآوردند.»
اين در حالی است که خبرگزاری فارس گزارش داده است، پليس برای جلوگيری از ورود افراد به اين باغ شليک هوايی کرده است.
اين خبرگزاری تظاهرات کنندگان را «دانشجويان متحصن» در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران معرفی کرده است.
طبق این گزارش، دانشجويان متحصن در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران، با حرکت به سمت باغ سفارت بريتانيا در قلهک، نيروی انتظامی را غافلگير کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس: نيروی انتظامی به شدت با دانشجويان درگير شده و چند دانشجو در اين حادثه مصدوم شده‌اند.
در همين زمينه، يک مقام مطبوعات سفارت بريتانيا در تهران خبر حمله به باغ قلهک را تاييد کرده و گفته است پليس تظاهرکنندگان را از باغ خارج کرده است.
ميترا بهنام به خبرگزاری فرانسه گفته است:«ما با مقامات جمهوری اسلامی برای حل اين مسئله در تماس هستيم».
باغ قلهک که در شمال خیابان شریعتی تهران واقع شده است و بیست هکتار وسعت دارد و ناصرالدين شاه قاجار، پادشاه ايران در قرن نوزدهم این باغ را برای اقامت سفير بريتانيا به وی واگذار کرده بود.
بخشی از این باغ هم اکنون در اختیار دفتر شورای فرهنگی بريتانيا (British Council) است و بخش دیگر این باغ نیز اقامتگاه کارکنان سفارت بريتانيا در تهران است.
اولیتماتوم به مصر
همزمان با این تحولات، دانشجويان بسيجی که در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران تجمع کرده اند خواستار تعطيلی اين دفتر و اخراج مسئول آن شده اند.
اين دانشجويان بسيجی اعلام کرده اند به تجمع خود تا دست يافتن به اين خواسته ادامه خواهند داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «دانشجويان حاضر در تحصن» مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران، با اشاره به سخنان احمد ابوالغیظ، وزير امور خارجه مصر ، در مورد مقامات حزب الله و ایران در روز سه شنبه،، «به دولت اين کشور ۲۴ ساعت مهلت دادند تا رسماً از ملت و دولت ايران عذرخواهی کنند و اعلام کردند که در غير اين صورت دفتر حافظ منافع مصر را تسخير خواهند کرد.»
در همین حال، محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، از دولت مصر خواست تا گذرگاه رفح در مرز با غزه را باز کند.
آقای احمدی نژاد در پيامی عمليات نظامی اسرائيل در غزه را محکوم کرده و از اتحاديه عرب و دولت های عربی و اسلامی به ويژه مصر خواسته است تا از مردم غزه حمايت کنند و نشان دهند که با اسرائيل « پيوستگی و هماهنگی ندارند.»
رييس جمهوری ايران همچنين تصريح کرده است: «اگر اتحاديه عرب امروز به کار نيايد پس به چه کاری خواهد آمد.»
همزمان با اظهارات محمود احمدی نژاد درباره حوادث غزه، محمود احمدی، نماينده شازند در مجلس، نيز از ثبت نام ۲۳۱ نماينده مجلس ايران برای اعزام به غزه خبر داده است.
به گفته آقای احمدی، فهرست اسامی اين نمايندگان «در اختيار مسوولان لبنانی قرار می‌ گيرد تا در صورتی که زمينه برای اعزام گروه‌های داوطلب به غزه فراهم شد، نسبت به اعزام آنان اقدام شود.»
اين نماينده مجلس می گويد: «لبنان يک کشتی برای اعزام نمايندگان پارلمان‌های کشورهای اسلامی به غزه و يک کشتی برای اعزام نمايندگان رسانه های خبری سراسر جهان تدارک ديده است.»

هیچ نظری موجود نیست: