۱۳۸۷ دی ۹, دوشنبه

حمله انتحاری جندالله به پاسگاهی در سراوان


radiofarda: روز دوشنبه در اثر عملیات انتحاری گروه جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی که در شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان انجام شد دست کم چهار نفر کشته شدند.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، همچنین از مجروح شدن دوازده نفر خبر داده است که حال تعدادی از آنها وخیم است.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی همچنین گروه ریگی را «وابسته به آمریکا و اسرائیل» دانست.

در همین حال در بیانیه گروه جندالله آمده است که اعضای این گروه در این عملیات با دو خودرو حامل بمب در زمان مراسم صبح‌گاه مشترک نیروهای انتظامی شهر سراوان وارد محل برگزاری این مراسم شدند که در نتیجه این عملیات علاوه بر راننده‌ خودرو «بیش از ۱۵۰ پاسدار» نیز جان خود را از دست دادند.
گروه جندالله در بیانیه‌ای نام محل این عملیات را «مقر مرکزی نیروهای فتح و رسول اکرم و هنگ مرزی و مرصاد» سراوان اعلام کرده است.
گروه جندالله که ایران آن را سازمانی تروریستی و مرتبط با القاعده می‌داند هدف از این عملیات را «انتقام تخریب مدرسه دینی عظیم‌آباد زابل» اعلام کرده است.
این عملیات در حالی صورت گرفته است که اواسط آذرماه نیز جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ایران از کشته شدن ۱۶ گروگان به دست گروه جندالله خبر داد.
این گروه در خردادماه ۱۳۸۷ این ۱۶ مامور پلیس را در پاسگاهی مرزی به گروگان گرفتند و در مقابل آزادی آنها خواستار آزادی ۲۰۰ وابسته خود در زندان‌های ایران شدند.
عبدالمالک ریگی، رهبر این گروه، می‌گوید در پی به دست آوردن حقوق اقلیت سنی در ایران است. عبدالمالک ريگی چندی پیش به شبکه تلويزيونی العربیه گفته بود: «اگر به ما اجازه داده شود که به طور کامل از حقوق خود برخوردار باشيم، ما مايليم که سلاح خود را بر زمين بگذاريم و وارد زندگی سياسی بشويم.»

۲ نظر:

ناشناس گفت...

باری دیگر مجاهدین جنبش جندالله در عملیاتی شهادت طلبانه دها تن از متجاوزین بلوچستان را به خاک خون کشیدند

این پاسخی بود از طرف ملت مظلوم بلوچستان به خونخواران رژیم آخوندی که با اعدام ، ترور و تخریب مساجد الله قصد داشتند ملت ستمدیده و خشمگین بلوچ را نابود سازند

اما به فضل و کرم الهی جوانان بلوچ که بارها اعلام کرده بودند اگر رژیم به جنایات خود پایان ندهد حاضرند جانشان را فدای دین و وطنشان کنند . در واقع رژیم پوسیده آخوندی اگر باز دست از جرم و جنایت برندارد جوانانی هستند که با فدا کردن جان خود برای عزت و ناموس و وطنشان دست به چنین عملیات بزرگی خواهند زد

مدیریت مئی بلوچستان این عملیات بزرگ و غرور آفرین را به خانواده رهبر جنبش و مجاهدین جنبش جندالله تبریک عرض مینماید و از خداوند برای تمامی مجاهدین طلب دعا و کامیابی می کند

مئی بلوچستان

www.mybalochistan.de.tl

ناشناس گفت...

سلام
ضمن تبریک این عملیات غرور آفرین به ملت بلوچ و خانواده آن شهید و شخص امیر عبدالمالک بلوچ
از امیر عبدالمالک استدعا داریم عملیاتهایی تهاجمی را در خارج بلوچستان خصوصا تهران و اصفهان طرح ریزی کنند و مطمئنیم که این کار به مراتب برای جنبش آسانتر است زیرا جنبش با وجود میلیتاریزه بودن بلوچستان نیک کارآیی خود را در اجرای انواع عملیاتها به اثبات رسانیده و در توجیه عملیاتهای تهاجمی جای هیچ تردیدی و شبهه ای وجود ندارد و حداقل توجیه این است که بهترین دفاع برای ملت بلوچ در برابر ظلم و ستم و تجاوز و تعدی طرح عملیاتهای تهاجمی است و رژیم هم به خوبی میداند که جنبش براحتی میتواند اهداف استراتژیکی را در سایر نقاط ایران و به مراتب با هزینه کمتر به اجرا در آورد و ادامه و سرعت بخشیدن و ثبات در این نوع عملیتها بدون شک هر رژیم فاشیست و دیکتاتوری را هرچند ابرقدرت هم باشند به زانو در خواهد آورد
به امید سرنگونی و فروپاشی رژیم آخوندی
نصرمن الله و فتح قریب
کریم بلوچستانی