۱۳۸۷ بهمن ۲۰, یکشنبه

محمد خاتمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران شد


بی بی سی : محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، اعلام کرده است که نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.
آقای خاتمی گفته است "با جدیت کاندیداتوری خود را اعلام می کنم و می گویم که از ابتدا تا کنون نیز برخلاف آنچه گفته می شد هیچ تردیدی نداشتم."
او این موضوع را روز یکشنبه بیستم بهمن در جریان افتتاح وب سایت مجمع روحانیون مبارز اعلام کرد. آقای خاتمی یکی از اعضای این تشکل سیاسی است که پیش از این او را نامزد مورد حمایت خود در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود.
آقای خاتمی نامزدی خود را برای شرکت در رقابت های انتخاباتی پس از هفته ها تردید اعلام کرده است. او گفته است که اعلام نامزدی اش "به منزله تنگ کردن جای دیگران" نیست.
گزارش رادیویی
او در ماه های اخیر درخواست هایی از سوی گروه ها و احزاب اصلاح طلب برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده داشت.
رئیس جمهوری سابق ایران در پاسخ به این درخواست ها گفته بود که یا خودش یا میرحسین موسوی نخست وزیر پیشین ایران در دوران جنگ هشت ساله با عراق نامزد انتخابات خواهند شد.
دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ برگزار خواهد شد.
با جدیت کاندیداتوری خود را اعلام می کنم و می گویم که از ابتدا تا کنون نیز برخلاف آنچه گفته می شد هیچ تردیدی نداشتم
محمد خاتمی
آقای خاتمی روز دوازدهم بهمن با اشاره به دیداری که به تازگی با آقای موسوی داشته گفت: "متاسفانه مهندس موسوی هنوز به تصمیم نرسیده اند و در این زمینه تاملاتی دارد."
آقای خاتمی پنجمین رئیس جمهوری ایران است که دو دوره چهار ساله از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ رئیس جمهوری ایران بود.
او با شعار آزادی های سیاسی و اجتماعی و بهبود وضعیت ایران در جهان، برنده رقابت های انتخاباتی شد. پس از پایان دو دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی، محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری رسید.
اینک با اعلام نامزدی رسمی آقای خاتمی، او برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد.
تاکنون فقط مهدی کروبی، از روسای پیشین مجلس ایران و دبیر کل فعلی حزب اعتماد ملی به طور رسمی برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی کرده است.
اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی، در گفت و گو با بخش فارسی بی بی سی، از اعلام نامزدی محمد خاتمی استقبال کرده و گفته که مهدی کروبی نیز از نامزدی استعفا نخواهد کرد و او نیز برای حضور در رقابت های انتخاباتی حضور خواهد داشت.
از محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری فعلی ایران به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده یاد می شود ولی برخی گروه های حامی دولت فعلی ایران در ماه های اخیر
با نقد دولت نهم، گفته اند که برای انتخابات ریاست جمهوری به اشخاص دیگری جز آقای احمدی نژاد نیز می توان فکر کرد.

هیچ نظری موجود نیست: