۱۳۸۷ بهمن ۳۰, چهارشنبه

مراسم ختم مردی که خود را مقابل مجلس به آتش کشید، امروز برگزار می‌شود


پارلمان‌نیوز: تنها یک روز بعد از آنکه برخی مقامات بر زنده بودن شخصی که خود را مقابل مجلس به آتش کشیده بود تاکید کرد، برخی اخبار حاکی از آن است که این فرد که به گفته مراجع قضایی معتاد نیز نبوده است فوت کرده و مراسم ختم او نیز امروز برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ه) مجلس«پارلمان‌نیوز»، مراسم ختم مرحوم محمدرضا کلاورزانی مقدم بعداز ظهر امروز در مسجدی واقع در چهارراه سیروس تهران برگزار می شود.
وی که حدود 47 سال داشت و از سوی رئیس کمیسیون امنیت ملی و رئیس مجلس شورای اسلامی به نداشتن عدم تعادل و داشتن اعتیاد متهم شده بود،در اعتراض به عدم پاسخگویی و حل مشکلات متعدد اقدام به خودسوزی کرد.
گفته می شود مرحوم کلاهدوزانی 3 فرزند داشت که بهزیستی استان تهران سرپرستی 2 فرزند وی را بر عهده داشته و چندی قبل به دلیل مشکلات مالی مجبور شده بود تا کلیه همسرش را نیز بفروشد اما پیش از خودسوزی، همسرش دیگر با او زندگی نمی کرد.
هر چند اعتیاد آن مرحوم از سوی بازپرس پرونده قویا رد شده، اما اتهامات دیگری از سوی رئیس مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی به وی زده شد که از سوی برخی نمایندگان و همچنین جامعه شناسان و روانشناسان با انتقاد جدی مواجه شد.
جامعه شناسان داشتن عدم تعادل یا اعتیاد احتمالی آن مرحوم را یک آسیب اجتماعی دانستند که می‌بایست از سوی مسئولان مورد ریشه یابی و بررسی قرار گیرد.
مرحوم کلاورزانی مقدم در نامه ای که از خود باقی گذاشته است، دلیل خودسوزی را بیکاری و فقر عنوان کرده بود، این در حالی است که آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی گفته بود که نائب رئیس این کمیسیون و رئیس کمیسیون انرژی در تاریخ های مختلف با او دیدار کرده و مشکلات این فرد را شینده و اقداماتی را برای او انجام داده‌اند.
در عین حال محمد دهقان نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویکرد رئیس مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی در مواجهه با این حادثه گفت:«نباید رئیس مجلس از پشت تریبون حیثیت افراد را اینگونه زیر سئوال ببرد و نباید حیثیت کسی را که به مجلس پناه آورده و ما برای او کاری نکرده‌ایم یا شاید هم نتوانسته‌ایم کاری انجام دهیم را زیر سئوال ببریم.»
گفتنی است خبر خودسوزی این فرد مقابل مجلس برای نخستین بار توسط «پارلمان‌نیوز» مخابره شد.

هیچ نظری موجود نیست: