۱۳۸۷ اسفند ۹, جمعه

عراقیها: رفسنجانی یک جنایتكار جنگی است

به گزارش خبرگزاری اخبار عراق، انجمن متخصصان و روشنفكران عراقی با صدور بیانیه ای اعلام كرد جايی برای رفسنجانی در عراق وجود ندارد، او یک جنایتكار جنگی است و باید در دادگاههای بين المللى محاكمه شود.
در این بیانیه آمده است اخیرا رسانه های خبری از احتمال دیدار قریب الوقوع رفسنجانی از عراق خبر دادند. این دیدار به دنبال دیدارهای منوچهر متكی وزیر خارجه ایران و ولایتی مشاور خامنه ای كه اخیرا و بر خلاف عرف معمول ديپلوماتيک بمدت طولانی چندین روزه صورت گرفت، انجام میشود. این سفرهای پی درپی به عراق از جانب مقامات ایرانی با چه هدفی صورت می گیرد و چرا با این عجله و دستپاچگی؟ آیا آنها نگران از دست دادن منافع مشخصی در این تحولات استراتژیک هستند؟
انجمن متخصصان و روشنفكران عراقی در بیانیه خود نوشت رفسنجانی به عنوان مسئول پیشبرد جنگ 8 ساله و قربانی شدن میلیونها تن از هر دو ملت ایران و عراق قطعا یک جنایتكار جنگی است كه باید در دادگاههای بين المللى محاكمه شود. كما اینكه پیش از این نیز حكم دستگیری او به عنوان یكی از اصلى ترین مسئولین ترور و كشتار مخالفین حکومت ملایان در خارج از مرزهای ایران، توسط دادگاههای بين المللى صادر شده است و توسط پلیس بين المللى تحت تعقیب می باشد.
انجمن متخصصان و روشنفكران عراقی نوشت با رساترین صدا علیه سفر این جنایتکار جنگی به عراق به اعتراض برخیزیم.

هیچ نظری موجود نیست: