۱۳۸۷ بهمن ۲۵, جمعه

چهل و نه نفردر سقوط هواپیمای آمریکایی کشته شدند


بي بي سي : در سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در منطقه ای مسکونی در ایالت نیویورک چهل و نه نفر کشته شده اند.
بامداد روز جمعه، 13 فوریه (25 بهمن)، گزارش شد که یک فروند هواپیمای مسافربری در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر بوفالو، ایالت نیویورک، در یک محله مسکونی سقوط کرده که در نتیجه آن، تمامی چهل و هشت سرنشین هواپیما و فرد دیگری در محل سقوط جان خود را از دست داده اند.
هواپیمای ملخ دار از نوع بامباردیر دش Q400 به شرکت هوایی کولگان تعلق داشت و هنگام پرواز از فرودگاه بین المللی نیوآرک، ایالت نیوجرسی، به مقصد فرودگاه بین المللی نیاگارا در بوفالو دستخوش سانحه شد.
این حادثه در شامگاه پنجشنبه به وقت محلی (و ساعات اولیه بامداد روز جمعه به وقت گرینویچ) روی داد و محل سقوط هواپیما در محله کلارنس سنتر، واقع در حومه شهر بوفالو گزارش شده است.
اداره هواپیمایی فدرال آمریکا گفته است که هواپیما در فاصله حدود ده کیلومتری فرودگاه نیاگارا با زمین برخورد کرد و دستخوش آتش سوزی شد.
آتش سوزی گسترده
به گفته شاهدان عینی، صدای برخورد هواپیما با زمین در فاصله چند کیلومتری محل حادثه نیز به گوش رسید و تصاویر تلویزیونی نشان می دهد که در منطقه سقوط هواپیما، آتش سوزی وسیعی روی داده و توده های دود از این محل بر می خیزد.
به دلیل شدت آتش سوزی و نگرانی در مورد انفجار مخزن سوخت و گسترش حریق، پلیس محلی تعدادی از خانه های نزدیک به محل سانحه را تخلیه کرد.
هواپیماهای ملخ دار دش Q400 قادر به حمل تا هفتاد و چهار مسافر و خدمه است و در آمریکا، از آن معمولا در مسیر پروازهای داخلی و مسافت های کوتاهتر استفاده می شود.
شرکت هوایی کولگان، که مرکز اصلی آن در ایالت ویرجینیا واقع است، یک شرکت مسافربری منطقه ای و متعلق به شرکت هوایی پیناکل است و عمدتا در مسیر شهرهای شمال شرق آمریکا و تکزاس فعالیت دارد.
هنوز علت سقوط هواپیما، که در شرایط نامساعد جوی و ریزش شدید برف و باران روی داد، مشخص نشده اما مقامات محلی گفته اند به زودی تحقیقات در این زمینه را آغاز خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست: