۱۳۸۷ بهمن ۱۷, پنجشنبه

هر چه بیشتر فشار بیاورید به همان اندازه خسارت خواهید دید

تشدید عملیات های گروههای مبارز بلوچ در ایران
بلوچستان _دردانگ نیوز
با نزدیک شدن ایام برگزاری جشن انقلاب 57 عملیات های مبارزین بلوچ در بلوچستان افزایش یافته است. پس از عملیات شهادت طلبانه در سراوان در دو عملیات جداگانه 27 مامور نیروی انتظامی به هلاکت رسیدند.
انتظار می رفت پس از آزادی عده ای از روحانیون اهل سنت، خشم مردم فروکش کند و از عملیات گروههای مبارز کاسته شود؛ اما چنین معلوم می شود که عملیاتها علیه پاسداران ادامه خواهد یافت.
اگر اطلاعیه های حرکت جندالله را پس از عملیات استشهادی سراوان و عملیاتهای انجام گرفته قبل و بعد از آن را مورد بررسی قرار دهیم؛ در خواهیم یافت مشکل اهل سنت با آزادی چند نفر حل نمی شود و نه هم مشکل فقط این مسئله است. جنبش جندالله اعلام کرده بود این عملیات انتقام خون علماء ایرانشهر و مدرسه دینی حضرت امام ابوحنیفه سیستان است که توسط دولت به شهادت رسیدند.
اهل سنت ایران هرگز از رژیم تشکر نخواهند کرد که مولوی احمد ناروئی و مولوی محمدیوسف اسماعیل زهی را آزاد کردی! بلکه سوال آنها این است که به کدامین جرم و گناه اینها را بازداشت کردی؟ صدها روحانی و فرهنگی اهل سنت که همچنان در اسارت شما هستند را چرا بازداشت کردید و چرا آنها را آزاد نمی کنید؟
از آذربایجان غربی گرفته تا بلوچستان و از گلستان گرفته تا اهواز و بوشهر روحانیون، فرهنگیان و عموم مردم اهل سنت در سخت ترین شرایط سیاسی ومذهبی قرار دارند و زندگی آنها در خطر است!
دولت به جای جلب رضایت ملت بیش از پیش عرصه را بر آنها تنگ می کند. مسلّم است در این صورت آنهائیکه توان دارند به جای دست رو دست گذاشتن، اسلحه به دست خواهند گرفت و حتی الامکان انتقام توهین به مقدسات خود و سرکوبی اهل سنت را خواهند گرفت.
هیچ بعید نیست دامنه حملات و عملیات گروههای مسلح مبارز گسترده تر شود و از بلوچستان و کردستان به قلب ایران و شهرهای بزرگ برسد. با وجود گذشت چندین ماه از تشدید فشارها بر اهل سنت و بازداشت دهها روحانی و فعال سنی در بلوچستان و کردستان (مناطق کردنشین) و خراسان؛ هیچ یک از طرفین راضی به عقب نشینی نشده است.
بدیهی است در چنین اوضاع آشفته، احزاب و گروههای سنی ساکت نخواهند نشست.

هیچ نظری موجود نیست: