۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۰, پنجشنبه

ملت مبارز بلوچ و اهل سنت ایران انتخابات رژیم آخوندی را تحریم مینماید


ملت مبارز بلوچ و اهل سنت ایران انتخابات رژیم آخوندی را تحریم مینماید

ابقای ایران در فهرست تروریسم وزارت خارجه آمریکا

وزارت خارجه آمريکا روز پنجشنبه در گزارش سالانه خود درباره وضعيت تروريسم در جهان در سال ۲۰۰۸ اعلام کرد ايران همچنان فعال ترين دولت حامی تروريسم است.
علاوه بر ايران، سوريه، کوبا و سودان نيز از سوی وزارت خارجه آمريکا در فهرست کشورهای حامی تروريسم قرار دارند.
اين کشورها در گزارش سال گذشته هم در اين فهرست قرار داشتند.در گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت تروريسم در سال ۲۰۰۷، از ايران به عنوان فعال ترين دولت حامی تروريسم ياد شده بود.اين گزارش می افزايد: «دخالت ايران در برنامه ريزی و حمايت مالی از حملات تروريستی در خاورميانه، اروپا و آسيای مرکزی تاثير مستقيمی بر تلاش های بين المللی برای گسترش صلح داشته، ثبات اقتصادی خليج فارس را تهديد کرده و روند رشد دمکراسی را تضعيف کرده است.»
اين گزارش همچنين سپاه قدس، بخش برون مرزی سپاه پاسداران، را ابزار اصلی جمهوری اسلامی در حمايت از تروريسم دانسته است.
رادیو فردا

سناریوی شکنجه فعالان آذربایجانی جهت گرفتن اعترافات دروغین


یازده تن از فعالان اجتماعی و مدنی ترک در شهرهای تبریز و اردبیل که سال جاری بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده بودند به زندانهای طویل المدت توام با تبعید محکوم شدند. ۸ تن از این محکومان، دانشجو هستند.
تازه ترين گزارشها از شهرهای آذربایجان حكايت از آن دارد که فعالان مدنی، روزنامه نگاران ، دانشجویان و مدافعان هویت آذربایجانی در چند ماه اخیر زیر فشاری فزاینده قرار گرفته‌اند.
یازده تن از فعالان اجتماعی و مدنی ترک در شهرهای تبریز و اردبیل که سال جاری بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده بودند به زندانهای طویل المدت توام با تبعید محکوم شدند. ۸ تن از این محکومان، دانشجو هستند.
فعالان مدنی و حقوق بشری معتقدند: «جمهوری اسلامی ایران سعی دارد با سرکوب فعالین آذربایجانی جلوی مطرح شدن خواسته های آنها شامل تحصیل به زبان مادری و رفع تبعیضهای فرهنگی و اقتصادی در حق مناطق ترک نشین ، را در سطح جامعه آذربایجان بگیرد و از این طربق مانع توده ای شدن خواستهای حرکت درجامعه آذربایجان و افزایش خودآگاهی ملی بین ترکها در ایران شود».
آنها می افزایند: «با اینکه ما در سه سال گذشته شاهد افزایش فشار و برخوردها در تمامی شهرهای آذربابجان بودیم اما هم اکنون این نوع برخوردها بی سابقه بوده است به گونه ای که ما شاهد صدور احکام سنگین و شکنجه های وحشتناک فعالینی هستیم که تمامی خواسته های ملیشان را به شیوه ای کاملا مدنی و مسالمت آمیز پیگیری می کنند و پروژه سرکوب حرکت ملی و مدنی آذربایجان با وقایع چند ماه اخیر وارد فاز جدید خود شده است».
در شهر اردبیل منابع موثق خبر می دهند رامین و ابراهیم صادقی دو فعال فرهنگی از روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ۸۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و هنوز امکان تماس با وکیل و خانواده را نداشته اند، بنابر گزارش های منتشره آنها برای «اعتراف کردن» به اتهامات از پيش آماده شده، تحت انواع شکنجه ها شامل شوک الکتریکی از نواحی حساس بدن، ضرب و شتم شدید، بی خوابی، ايجاد آلودگی صوتی برای ساعتها، توهين و تحقير کلامی و حتی جلوگيری از استفاده از دستشويی قرار گرفته اند.
فعالان اردبیلی می گویند: « در چند ماه اخیر شیوه بازداشت خودسرانه و نحوه بازجويی ها به نحويست که آنها تحت شکنجه جسمی و روحی به اعمال انجام نشده اعتراف کنند و بازجويان مطابق سناريوی از پيش نوشته شده ضمن القا موارد مختلف سعی در وادار کردن فعالان به پذيرش مسئوليت اعمالی کنند که به آنان نسبت می دهند ».
شعبه یک دادگاه انقلاب اردبیل در هفته های گذشته طی محاکمه ای غيرعلني برای شش فعال مدنی که در بین آنها سه دانشجو و یک روزنامه نگار نیز دیده می شود،حکم پنج سال حبس توام با تبعید صادر نمود.
طبق حکم صادره ، اتهام این فعالین " تشکیل گروه غیر قانونی جهت برهم زدن امنیت ملی" عنوان شده است و جهت تامین امنیت استان باید مدت حبس پنج ساله خود را در زندانهای شهرهای زاهدان، کرمان، هرمزگان، بجنورد، سمنان و همدان طی کنند.
از موارد قابل توجه در حکم صادره ، اشاره به گروه غیر قانونی"چنلی بئل" و "حرکت ملی آذربایجان" است و این از مواردی است که اعتراض و انتقاد فعالان حقوق مدنی و حقوق بشری آذربایجانی را بر انگیخته است. آنها عنوان می کنند : «گروهی به این نامها وجود نداشته و "چنلی بئل" نام مغازه عباس لسانی فعال سرشناس آذربایجانی در اردبیل بوده و "حرکت ملی آذربایجان" نیز به جنبشی اجتماعی اطلاق می گردد که در پی احقاق حقوق آذربایجانیها شکل است و حرکت ملی آذربایجان را فاقد شناسه های حزبی می دانند و عنوان کردن چنین اتهامهایی از طرف دادگاههای انقلاب را اقدامی با انگيزه سياسی و در راستای پروژه سرکوب حرکت مدنی آذربایجان توصیف می کنند».
عسگر اکبرزاده، رحیم غلامی، ودود سعادتی، بهروز علیزاده، اردشیر کریمی و حسین حسینی شش فعال مدافع هویت آذربایجانی هستند که درفروردین و تیر ماه سالجاری دستگیر شده و بدون هیچ اتهامی در بازداشت ماندند.
آنها بلافاصله پس از آزادی اعلام کردند که در دوران بازداشت تحت شکنجه های شدید جسمی و روحی بوده اند و بطور طولانی مدت بدون دسترسی به وکیل و خانواده درسلول های انفرادی در بازداشتگاه نگه داشته شده اند.
همزمان گروههای حقوق بشری نیز با دادن بیانیه هایی، نسبت به بازداشت و شكنجه نامبردگان ابراز نگراني نموده بودند.
به گزارش این سازمانها بازداشت شدگان بشدت در بازداشتگاه وزارت اطلاعات جهت دادن اعترافات دروغین مورد شکنجه جسمی و روحی من جمله شوک الکتریکی، بی خوابی های طولانی و ضرب و شتم شدید از سوی بازجویان،قرار گرفته بودند به گونه ای که پس از شکنجه در اثر تحلیل قوای جسمانی چندین بار بی هوش شده اند.
مدافعان حقوق بشر می گویند :«درجریان این پرونده ، مستندات صدور این احکام اعترافات اجباری متهمین پرونده است که زیر شکنجه جسمی از آنها اخذ شده و به دلیل اینکه تمامی اعترافات موجود در پرونده زیر شکنجه جسمی و روحی از آنها اخذ شده ، تمامی این اعترافات بی اعتبار و غیرقابل قبول است و بر اساس قوانین داخلی و بین المللی دادگاه نباید به این مستندات بهایی دهد. صدور چنین احکامی از سوی دادگاه انقلاب اردبیل برای فعالین آذربایجانی فاقد هر گونه وجهه قضایین است و باید شکنجه گران محاکمه شوند نه قربانیان».
بر اساس اصل ۳۸ قانون اساسی: «هر نوع شکنجه اعم از جسمی و روانی ممنوع است و هيچ مقامی حق ندارد زندانی را شکنجه کند و اگر اقراری يا شهادتی بر اساس شکنجه باشد قطعا فاقد اعتبار قانونی است و حتی از نظر شرعی هم اعتبار ندارد.»
صدور این احکام همچنین موجی از اعتراض را در میان دانشگاهیان آذربایجانی سبب شده است. بطوریکه چندین نهاد دانشجوئی از جمله " کانون نشریات دانشجویی آذربایجان" و دانشجویان آذربایجانی دانشگاههای کشور با صدور بیانیه های پی در پی صدور این احکامرا محکوم می نمایند. اعتراض به صدور این احکام به داخل ایران و آذربایجان محدود نبوده و بلکه وزارت امورخارجه آمریکا نیز ۲۵ بهمن ۸۷ با صدور بیانیه ای صدور چنین احکامی را محکوم نمود.

انجمن دفاع از زندانیان آذربایجانی

جندالله ادعا کرد یک سرهنگ سپاه پاسداران را به اعدام نمود


گروه مسلح "جند الله" با صدور بیانیه ای که امروز پنجشنبه 30-4-209 نسخه ای از آن به العربیه.نت ارسال گردید، مدعی شد سرهنگ پاسدار غلام رضا خوش نظر را شامگاه روز گذشته درحال فرار به قتل رسانده است . بر اساس بیانیه ی این گروه "سرهنگ تمام پاسدار غلام رضا خوش نظر که 30 فروردین 1388 توسط شاخه اطلاعاتی جنبش دستگیر شده بود در حالی که قصد فرار داشت هدف تیراندازی" قرار گرفت و جان سپرد .به گفته ی "جندالله" سرهنگ مقتول "یکی از فرماندهان سابق یگان جمعی سپاه پاسداران استان و مسئول فرماندهی برون مرزی اطلاعات سپاه در حال حاضر بود".این گروه مسلح بلوچ مدعی شد که وی طی چند روز گذشته از برخی سیاستهای سپاه در زمینه آنچه که "بلوچ زدائی و سنی زدائی و تغییر بافت جمعیتی و از بین بردن علمای حقانی و ربانی" نامید،پرده برداشت."جندالله" در بیانیه ی قبلی خود اعلام داشته بود، مقامات ایرانی افرادی را " برای مذاکره در مورد این فرمانده سپاه اعزام کرده اند" وتاکید نمود که "هیچ مذاکره ای با رژیم ندارد" واز مجازات سرهنگ دستگیر شده پس از آنچه "تکمیل بازجوییها " نامید خبر داد .لازم بیادآوریست تاکنون هیچ منبع بیطرفی ادعای "جندالله" را تایید نکرده است .
العربیه

یمن: ایران عامل نا امنی در کشور ماست


مقامات یمن، ایران را عامل درگیری ها بین نیروهای شیعی و نیروهای امنیتی یمن می دانند!به نقل از روزنامه الاهرام، سلطان البرکانی، یک مقام بلندپایه حزب حاکم در یمن، طی اظهاراتی خصمانه در مورد ایران گفت: ایران از یاغیان شیعه در ایجاد اغتشاش در کشور حمایت می کند.
وی در ادامه ادعا می کند: هیچ شکی نیست که ایران با گروه شیعه “الحوتی” همکاری می کند و در ناامنی های اخیر به این گروه کمک می کرده است .
وی این اظهارات را پس از درگیری های شدید بین نیروهای امنیتی یمن و شیعی بیان کرد.
همچنین، رئیس جمهور یمن طی اظهارات گفته بود که حزب الله این گروه تروریستی! را اموزش می دهد و سلاح های مورد نیاز ان ها را تامین می کند.
سلطان البرکانی در پایان می گوید : ایرانیان می خواهند با حضورشان در لبنان، بحرین و به تازگی در یمن پیامی به جامعه ی بین المللی بدهد.

سنی نیوز

آرم پرچم رژیم ایران و آرم سیکهای هندی


نیروی قدس اهرم اصلی ایران در حمایت از تروریسم



نیروی قدس واحد برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است

دولت آمریکا با انتشار یک گزارش سالانه ایران را "فعال ترین دولت حامی تروریسم" در جهان معرفی کرده و به خصوص بر آنچه فعالیت نیروی قدس سپاه پاسداران در زمینه کمک به رشد و نمو تروریست ها در خارج می داند انگشت گذاشته است.
در گزارش تازه دولت آمریکا آمده است که "مشارکت ایران در طراحی و حمایت مالی حملات تروریستی در سراسر خاور میانه، اروپا و آسیای میانه تاثیری مستقیم بر تلاش های بین المللی برای پیشبرد صلح داشته، ثبات اقتصادی در خلیج (فارس) را تهدید کرده و رشد دموکراسی را تضعیف کرده است."
ایران که در گذشته اینگونه اتهامات را عمدتا سیاسی دانسته و رد کرده است هنوز به اتهامات سنگین دولت آمریکا که به نظر می رسد در زمینه "حمایت از تروریسم در اروپا و آسیای میانه" تازگی داشته باشد پاسخ نداده است.
قرار گرفتن نام هر دولتی در این لیست راه را برای اعمال تحریم ها علیه آن دولت هموار می کند. با این همه امسال ایران تنها دولتی نیست که در فهرست دولت های حامی تروریسم آمریکا قرار گرفته است.
در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا 4 دولت به عنوان دولت های حامی تروریسم معرفی شده اند: سوریه، کوبا، سودان و ایران.
در میان آن ها آمریکا ایران را فعال ترین دولت حامی تروریسم معرفی کرده است.
دولت ایران بارها اتهام حمایت از گروه های تروریستی را رد کرده و گروه هایی چون گروه فلسطینی حماس و جنبش حزب الله لبنان را نیروهای مقاومت مردمی لقب می دهد و به علاوه حمایت خود از آنها را "معنوی" توصیف می کند.
گزارش مربوط به تروریسم روز پنج شنبه توسط وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد.
'فعالیت های تروریستی نیروی قدس'
در این گزارش، از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان اهرم اصلی ایران برای حمایت از گروه های تروریستی در خارج نام برده شده است.
به گفته دولت آمریکا، نیروی قدس سپاه از حماس، گروه حزب الله لبنان و گروه های شبه نظامی در عراق حمایت مالی و نظامی می کند.
آمریکا ایران را متهم کرده است که در سال 2008 سه هزار نیروی حزب الله را در داخل ایران تعلیم داده و 200 میلیون دلار هم در اختیار گروه حزب الله قرار داده است.
آمریکا حزب الله را یک گروه تروریستی می داند.
دولت آمریکا همچنین ایران را به حمایت از گروه طالبان متهم کرده است.
به گفته آمریکا نیروی قدس سپاه پاسداران در سال گذشته میلادی سلاح های سبک و آر پی جی در اختیار طالبان قرار داده است.
این گزارش گفت که نیروی قدس طالبان را در زمینه "تاکتیک واحدهای کوچک، سلاح های سبک، مواد منفجره" آموزش داد.
آمریکا همچنین ایران را در عراق به حمایت از گروه های به گفته آمریکا شورشی و تروریستی متهم کرده است.
به گفته دولت آمریکا نیروی قدس سپاه و حزب الله لبنان در عراق به شورشیان شیعه آموزش نظامی می دهند.
در این گزارش آمده است که ایران با ارائه "اسلحه، آموزش، منابع مالی، و راهنمایی" به گروه های پیکارجوی عراقی که به ائتلاف تحت رهبری آمریکا، نیروهای عراقی و همچنین غیرنظامیان حمله می کنند، قول خود برای کمک به تثبیت عراق را شکسته است.
دولت ایران بارها این اتهام آمریکا رد کرده و گفته است از برقراری ثبات در عراق حمایت می کند.
بی بی سی

اطلاعیه جدید جنبش،هلاکت پاسدار سرهنگ غلام رضا خوش نظر

به نام خدا
بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران به اطلاع عموم مردم بلوچستان و ایران می رساند که سرهنگ تمام پاسدار غلام رضا خوش نظر که 30 فروردین 1388 توسط شاخه اطلاعاتی جنبش دستگیر شده بود در حالی که قصد فرار داشت هدف تیراندازی مبارزان قرار گرفت و به هلاکت رسید.
سرهنگ غلام رضا خوش نظر یکی از فرماندهان سابق یگان جمعی سپاه پاسداران استان و مسئول فرماندهی برون مرزی اطلاعات سپاه در حال حاضر بود.
وی طی چند روز گذشته به نقش جنایتکاران سپاه پاسداران در بلوچستان و سیاستهای ضد بشری آن اعتراف نمود وی از برخی سیاستهای سپاه در زمینه بلوچ زدائی و سنی زدائی و تغییر بافت جمعیتی و از بین بردن علمای حقانی و ربانی و بزرگ کردن عناصر خودفروخته در بلوچستان پرده برداشت.
وی همچنین به طرح ترور فرماندهان جنبش و عناصری که در این زمینه فعالیت می کنند اعتراف کرد و اسامی بیشتر مخبران منطقه را که اطلاعات سپاه پاسداران آنان را اجیر کرده تا علیه مبارزان فعالیت کنند را اعتراف کرد.
این سرهنگ سپاه پاسداران دیشب به درک واصل شد و جسدش در حومه شهر ایرانشهر انداخته شد.
جنبش مقاومت مردمی ایران(جندالله)

۱۳۸۸ اردیبهشت ۹, چهارشنبه

مبارزان در حال تمرینات صبحگاهی در یکی از پایگاههای جنبش

نصر من الله و فتح قریب

فرمانده کل سپاه به شکست رژیم در ایجاد امنیت برای نظام در بلوچستان اذعان کرد


روزهای اخیر و پس از آنکه دو تن از بلند پایه ترین مقامات سپاه توسط مبارزان دستگیر شدند ما شاهد بیان بازی فرماندهان ارشد سپاه پاسداران خمینی در باره بلوچستان می باشیم که آخرین بیان توسط فرمانده کل سپاه پاسداران ایراد شده است.
دستگیری سرهنگ تمام پاسدار غلام رضا خوش نظر و دستگیری شیبانی از نیروهای سپاه قدس قبل از آن سپاه را به وحشت انداخته است و قدرت پوشالی سپاه را که همواره از آن دم می زند را مورد تردید قرار داده است و الان فرماندهان سپاه با بیانات بی اساس دنبال سرپوش نهادن بر ضعف و ناتوانی خود هستند.در این ضمن سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه با مطلوب خواندن وضعیت امنیت در سراسر کشور به عدم امنیت نیروهای نظام در بلوچستان اعتراف نمود و گفت:با ورود سپاه پاسداران به عرصه ماموريت مقابله با اشرار و گروهكها،(مبارزان راه آزادی) مردم شريف و زحمتكش(سربازان نظام) منطقه جنوب شرق(بلوچستان ) هم مانند سراسر كشور طعم شيرين امنيت پايدار و مردمي را به صورت‌ كامل ‌خواهند چشيد.
بهتر بود فرمانده کل سپاه پاسداران به جای امنیت مردم ،امنیت نظام را نام می گرفت زیرا این نظام است که در بلوچستان امنیت ندارد و نیروهایش همه روزه در مقابل مبارزان به هلاکت می رسند و امنیت مردم فقط از سوی نظام مورد تعرض قرار گرفته و مردم خواهان خروج نیروهای نظامی از بلوچستان هستند.و اما شتر در خواب بیند پنبه دانه زیرا که مبارزان و مردم بلوچستان بیدار و هوشیار هستند و هرگز نیروهای نظام را برای خواب و آرام نخواهند گذاشت و همانگونه که سپاه و دیگر نیروهای رژیم در برابر مبارزان تاکنون شکست خورده اند در آینده هم فقط شکست و رسوائی در انتظار آنان است.

آژانس خبری تفتان

ملت مبارز بلوچ و اهل سنت ایران انتخابات رژیم آخوندی را تحریم مینماید

ملت مبارز بلوچ و اهل سنت ایران انتخابات رژیم آخوندی را تحریم مینماید

هشدار بهداشت جهانی نسبت به همه گیر شدن آنفلوانزای خوکی

با انتقال سطح هشدار نسبت به بیماری آنفلوانزای خوکی از سه به چهار وبا توجه به اینکه مقیاس تعیین شده از سوی بهداشت جهانی شش می باشد، فاصله ی زیادی با همه گیر شدن این بیماری وتبدیل آن به یک اپیدمی جهانی نداریم.

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه 28-4-2009، طی نشست خود به ریاست مدیر این سازمان مارگرت چان تصمیم بالا بردن سطح هشدار را اتخاذ کرد و شخص دوم در سازمان یادشده دکتر کیجی فوکودا به خبرنگاران گفت اعلام داشت این تصمیم به معنای "افزایش خطر فراگیر شدن این بیماری بطور گسترده است"، اما "سازمان بهداشت جهانی در این مرحله معتقد نیست که این بیماری به سطح یک اپیدمی گسترده رسیده باشد" این اظهارات در زمانی صورت می گیرد که سازمان بهداشت بین المللی پیشتر در قبال خطر بسیار بالای همه گیر شدن این بیماری و سرایت آن به کشورهای مختلف جهان هشدار داده بود .

این سازمان روز دوشنبه تاکید کرد که تاکنون 40 مورد ابتلا به آنفلوانزای خوکی در ایالات متحده آمریکا کشف شده است واز سوی دیگر یک تیم پزشکی از سوی این سازمان راهی مکزیک کشور منشاء آنفلوانزای خوکی شده است تا علل بروز آن را مورد بررسی قرار دهد .

بر اساس گزارش های رسیده از این کشور شمار قربانیان این بیماری بالغ بر 150 نفر شده است . ونیز گزارش هایی درباره ی ابتلای 40 نفر در 5 ایلت آمریکا گزارش شده است که 20 تن از آنان در نیویورک وشش نفر در تگزاس و11 مورد در کالیفرنیا مشاهده شده اند .

در همین حال در پی افزایش شمار قربانیان آنفلوانزای خوکی در کشور مکزیک بسیاری از کشورهای جهان منجمله آمریکا، بریتانیا، فرانسه وآلمان از شهروندان خود خواسته اند در حد امکان از سفر به مزیک خودداری کنند .
العربیه

فرماندهان نظامی اشغالگر در بلوچستان نگران امنیت خود هستند


فرماندهان نظامی اشغالگر در بلوچستان نگران امنیت خود هستند و از رشد بیداری مردمی در هراسند و محبوبیت جنبش جندالله بین جوانان بلوچ سبب شده که پاسداران نظام اشغالگر ایران وحشت خود را ابراز کنند.روز گذشته فرمانده انتظامی در بلوچستان اشغالی به یکی از محله های فقیر زاهدان (کریم آباد) و نگرانی خود را از عدم امنیت نظام اظهار کرد و گفت :امروز کشور ما بويژه بلوچستان نيازمند امنيت پايدار است.و برای ایجاد امنیت نیروهای رژیم از مردم کمک خواست و گفت:نيروي انتظامي به عنوان متولي ايجاد امنيت براي رسيدن به برنامه ها و وظايف خود نيازمند همکاري و مشارکت مردم است.پاسدار جنایتکار"غلامعلي نکويي" دغدغه خود از تلاشهای مبارزان که وی از آنان به عنوان دشمن یاد کرد اظهار کرد و افزود:در شرايطي که دشمنان ولایت فقیه و نظام تمام تلاش خود را براي انحراف جوانان و نوجوانان مسلمان معطوف کرده اند لازم است گروههاي مختلف مردم بويژه والدين، ريش سفيدان و معتمدان طوايف با تعامل و همکاري نزديک و هوشياري به مقابله با دسيسه هاي دشمنان بپردازند.پاسدار جنایتکا از ریش سفیدان و علما تقاضای کمک کرد و گفت : همه مردم بويژه علما، معتمدان و ريش سفيدان طوايف در مقابله با ترفندهاي دشمنان باید هوشیار باشند.هدف نیروهای نظامی و فرماندهان از دشمن مبارزان جنبش جندالله می باشند زیرا دیگر دشمنی در منطقه وجود ندارد و این جنبش است که نظام حاکم را دچار وحشت کرده است.

آژانس خبری تفتان

فیلم کامل عملیات 17 اسفند همت آباد زاهدان



پاسخی عقلانی به دشمنان ملت بلوچ!



دشمنان تاريخی بلوچستان دردوران حکومت پهلوی، بخشهای وسيعی ازسرزمين پهناوربلوچستان را جدا وبه استانهای خراسان، کرمان وهرمزگان ضميمه ساختند. نام بلوچستان درکتب ونقشه های ايرانی به "بلوچستان وسيستان" وسپس به "سيستان وبلوچستان" مبدل گشت، بدون آنکه هيچ بلوچی با آن توافق داشته باشد.
پس ازسرنگونی حکومت شا ه درسال ۱۳۵۷زمزمه های شوم ديگری مبنی برتقسيم مجدد بلوچستان به دواستان "سيستان!" و"بلوچستان" به گوش ميرسيد.
درشمال بلوچستان شهرکوچکی بنام زابل موجود است که با ولايت نيمروز(بلوچستان افغانستان کنونی) مرزمشترک دارد. سيستان افسانه ای معروف درافغانستان است وعلم کردن آن دربرابربلوچستان، صرفاً دارای اهدافی سياسی ميباشد.
حسينعلی شهرياری نماينده به اصطلاح زابليهای مقيم زاهدان وحبيب الله دهمرده استاندارتحميلی تهران بربلوچستان، اين تفکرضد بلوچستانی را تبليغ وترويج ميکردند. آنها که اهرمهای قدرت را درمنطقه، با توجه به فارس وشيعه بودن دردست داشتند، نا جوانمردانه به پاکسازی واخراج بلوچها ازارگانهای دولتی وآموزشی بلوچستان پرداخته وزابليهای وابسته به باند خويش را جايگزين آنان ساختند.
اينجاست که طرح تقسيم بلوچستان به دواستان سيستان وبلوچستان، جای خويش را به تصرف کامل بلوچستان وتغييرنام آن به سيستان ميدهد. آنها دررسانه های جمعی خود، تا جائی که امکان داسته باشد، تلاش ميکنند تا نامی ازبلوچ وبلوچستان نبرند و واژه های سيستان وسيستانی را جايگزين آنان سازند و....
سياست بلوچ ستيزی توسط باندهای افراطی زابلی درپناه حاکميت ارتجاعی تهران، ساليان متمادی است که دربلوچستان ادامه دارد و با اعدامهای ناجوانمردانه دسته جمعی فرزندان برومند ملت بلوچ که اينروزها درشهرهای مختلف ايران صورت ميگيرند، وارد فازجديدی گشته است.
اين کوردلان بايد دريابند که اين آتش خاموش شدنی نيست. شرايط کنونی با ۲۵ـ ۳۰ سال پيش تفاوتی آشکاردارد وجوانان وروشنفکران بلوچ به حقوق پايمال شده ملت خويش آگاهی کامل دارند وجهت برقراری واجرای عدالت اجتماعی درمنطقه که توسط باندهای مزدورزابلی لگدمال شده وبه تمسخرگرفته شده است، اسلحه بدست گرفته ومبارزه ميکنند.
تشديد سرکوب وکشتاردربلوچستان طی سالهای اخير، برای جلادان حاکم نتيجه ای معکوس داشته ودرعوض برآگاهی عمومی وسهم خواهی !!! مردم بلوچ به نحوبی سابقه ای افزوده است.
برنيروهای سياسی ومبارزبلوچ است تا به سازماندهی هرچه بهتراوضاع کنونی بپردازند ودسايس باندهای جنايتکارضد بلوچ را درهرشکل ولباسی خنثی سازند. دراين راستا ازتمامی نويسندگان، شعرا، روشنفکران ونيروهای سياسی بلوچ انتظارميرود تا بعد ازاين درنوشته ها وگفته های خويش کلمه سيستان را، جائی که منطقه بلوچستان مورد نظرميباشد، بکارنبرند. سيستان درافغانستان است ودرشمال بلوچستان فقط شهری بنام زابل وجود دارد وبس.

اميربلوچ

۱۳۸۸ اردیبهشت ۷, دوشنبه

الاهرام: رژیم تهران عامل اصلی اغتشاشات در مصر

یک مقام مصری اعلام کرد رژیم تهران با در اختيار گرفتن يک کانال تلويزيوني ماهواره‌اي و ساماندهي چند نفر از اتباع لبنان و سوريه و سودان و تهيه گذرنامه‌هاي جعلي برای آنان، نقش اساسي در ناآرامي‌های اخیر مصر داشته‌ است.
روزنامه الاهرام چاپ مصر در این باره نوشت حزب‌الله لبنان که تحت امر رژیم تهران است با آموزش افراد خود و رهسپار کردن آنان به مصر، عمليات خرابکارانه در اين کشور را سازماندهي مي‌کند.
یک مقام دادستانی مصر از دستگیری شماری از عوامل رژیم تهران خبر داده است.
ایران پرس نیوز

جدیدترین فیلتر شکن ها،پروکسی،آنتی فیلتر

مبارزین سرباز به پایگاههایشان باز گشتند


مبارزین جوان سرباز که چند روز پیش با حمله به گشت نیروهای رژیم در سرباز سه تن از ماموران رژیم را به هلاکت رساندند با صحت و سلامت به پایگاهها بازگشتند و رژیم در دستگیری آنان ناکام شد.خبرنگار تفتان که با سرمچار جوان نعیم میر کلاتو فرمانده عملیات گفتگو کرده است می گوید این مبارزین بدون هیچ گونه تلفاتی منطقه را ترک کردند و رژیم که صدها نیروی نظامی به منطقه اعزام کرده بود ناکام شد.

آژانس خبری تفتان

۱۳۸۸ اردیبهشت ۶, یکشنبه

ملت مبارز بلوچ و اهل سنت ایران انتخابات رژیم آخوندی را تحریم مینماید


ملت مبارز بلوچ و اهل سنت ایران انتخابات رژیم آخوندی را تحریم می نماید

مرز بلوچستان، ابزاری برای تزریق فقر به مردم بلوچ



با نزدیک شدن به انتخابات دهم ریاست جمهوری، و به بهانه حفظ امنیت صندوقهای رای در بلوچستان، مسئولین تحمیلی بلوچستان، بسته شدن مرز تا روز انتخابات را نخستین گزینه برای آنچه که آن را ممانعت از ورود اشرار به داخل می نامند انتخاب کرده اند.نکته قابل تامل اینجاست که چگونه می توان مردمی را که در دولت نهم به شدت دچار فقر و گرفتاریهای مختلف اقتصادی شده اند از داشتن کسب و کاری که آنها بوسیله وارد و صادر کردن کالا از مرز،بدست آورده اند محروم کرد؟هر اتفاقی که در داخل بلوچستان می افتد مقامات محلی استان آنرا به خارج نسبت می دهند و مرز بلوچستان را با کشورهای همسایه مسدود می کنند، مرزهای کشورهای مختلف، به عنوان فرصتی برای ایجاد اشتغال به حساب می آیند اما در بلوچستان ابزاری برای تزریق فقر و تنگدستی بر مردم بلوچ شده است، وجود فقر در بلوچستان، باعث شده است که بلوچها، این مشکل را در اولویت قرار داده و مسائل دیگر مانند عدم انتصاب در ادارات دولتی و دهها مورد بی عدالتی را به امید رهایی از فقر در مراحل بعدی مد نظر داشته باشند.با این همه، در داخل بلوچستان، اقدامات بسیاری برای کشاندن بلوچها پای صندوقهای رای صورت می گیرد و رسانه های محلی بشدت مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می کنند، گفته شده که چند روز قبل دفتر میرحسین موسوی نامزد طیف اصلاح طلب در زاهدان افتتاح شده است.
بلوچ گپ

نوچه شونیستهای فارس دربخش فارسی بی بی سی

بربسیاری از هم زنجیران آشکار است که برنامه های فارسی بی بی سی ضد جنبشهای ملی ملل تحت ستم در ایران نه تنها مخرب بوده بلکه نقش بلندگوی تبلیغاتی حکام خودکامه تهران را داشته اند. اگرچه سیاستهای اصلی این خبرگزاری در لندن تعیین می شوند اما کارمندان بخش فارسی این شرکت از شونیستان مستقر در تهران دو آتشه تر هستند. نسل پیر و بازنشستگان این گروه ازایرانیان درانگلیس چنان تنگ نظر و گرفتار در دام شونیسم برتری طلبانه بودند که بندرت در برنامه هایشان از ملل دیگر غیر از فارس اسم می بردند.بخش فارسی رادیوی بی بی سی برای اولین بار دربهار سال ۱۹۸۷ به وجود مبارزات ملی بلوچ در بلوچستان غربی اعتراف کرد اما با مغلطه کاری و گزارشی مملو از دروغ سعی در وارونه جلوه دادن حقایق و وابسته دانستن جنبش بلوچستان نمود. این گزارش چنان عکس العملی از جانب شنوندگان به دنبال داشت که بخش فارسی بی بی سی از شنوندگان بلوچ معذرت خوا ست و به نادرست بودن گزارش پخش شده شان اذعان کرد.با استخدام نسل کنونی کارمندان بخش فارسی انتظار می رفت که اینها به خود و دیگران احترام گذاشته و با دید بازتری و بیطرفانه برنامه های فارسی را تحویل شنوندگان بدهند.از آنجائیکه شمار زیادی از این کارمندان در غرب بخصوص در جزیره انگلیس رشد یافته و تحصیل کرده اند چنین انتظاری چندان بیجا هم نبود. اما چه کنیم که این نسل&nb sp;شونیستان دوآتشه ترو بیسواد تراز نسل بازنشسته هستند و انگاراز وجود ترکمن، کرد، آذزی، بلوچ و عرب در کشور ایران بی خبر هستند و حتی زحمت آنرا هم به خود نمی دهند تا ازکارمندان با سواد و بیطرف بی بی سی در بخش انگلیسی، اردو و عربی در مورد ایران و ملل در بند آن بپرسند..

آزات ءُ آباد بات گنجین بلوچستان
۲۶ اپریل ۲۰۰۹
محمد کریم بلوچ

رد مذاکره با مقامات ایرانی در اینباره


ربودن وتهدید به"مجازات"یک سرهنگ پاسدار توسط گروه مسلح جندالله

گروه مسلح "جنبش مقاومت مردمی ایران" معروف به جندالله با صدور بیانیه ای که امروز یکشنبه 26 آوریل نسخه ای از آن به العربیه ارسال گردید، از ربودن یک سرهنگ پاسدار ایرانی به نام غلام رضا خوش نظر خبر داد .این گروه مسلح در بیانیه ی خود با درج سال تولد وشماره ی شناسنامه ی فرد ربوده شده افزود :" نامبرده پس از خدمت در یگان اطلاعات جمعی سپاه پاسداران در تاریخ 27 /7/ 74 بازنشت شد اما باری دیگر در سال 1382 جهت مقابله با جنبش مقاومت جندالله به درخواست فرماندهی سپاه قدس ایران به سپاه قدس رفت و از سال 82 مسئولیت عملیات برون مرزی بلوچستان به "وی واگذار شد.به گفته ی جندالله، سرهنگ خوش نظر"به همراه تیم ویژه سپاه قدس از هشت ماه پیش برنامه ریزیهای متعددی برای ترور فرماندهان جنبش مقاومت جندالله کرد اما در تاریخ 30 فروردین 1388 طی یک عملیات پیچیده توسط شاخه اطلاعاتی جنبش دستگیر شد".جند الله در بیانیه ی خود هیچ مطلبی درباره ی مکان وچگونگی ربودن این سرهنگ سپاه پاسداران ارایه نکرد ولی خاطرنشان ساخت، اطلاعاتی را که درباره ی "ماموریت" وی منتشر کرد است "اعترافاتی است که پاسدار سرهنگ غلام رضا خوش نظر کرده است و بازجوئیها همچنان ادامه دارد و در اطلاعیه های آتی ارائه خواهد شد".جندالله همچنین اعلام داشته است که مقامات ایرانی افرادی را " برای مذاکره در مورد این فرمانده سپاه اعزام کرده است" وتاکید نمود که "هیچ مذاکره ای با رژیم ندارد" واز مجازات سرهنگ دستگیر شده پس از آنچه "تکمیل بازجوییها " نامید خبر داد .گروه جند الله كه فرماندهی آن را عبد المالک ریگی بر عهده دارد، عمده اعضايش بلوچ هستند، این تشکیلات پیشتر نیز تعدادی از افراد سپاه پاسداران ایران را به اسارت در آورده بود و در روز جمعه 20-6-2008 با ارسال فيلمى از سربازان به گروگان گرفته شده به تلويزيون العربيه تهدید كرد که در صورت امتناع ایران از آزاد كردن، اعضای جند الله که در حبس به سر می برند کلیه ی ۱۶ گروگان را به قتل خواهد رساند.ظاهراً اين گروه در مرحله نخست 7 تن از گروگانها را كشت وبقیه گروگانها را نیز در مراحل بعدی به قتل رساند و بنياد شهيد استان خراسان نيز خبر كشته شدن آنان را به اطلاع خانواده هايشان رساند.در آن هنگام دولت ايران در واكنش به گروگان گرفتن اعضای سپاه پاسداران به گفته ی غلامحسين محسنى اژه‌ای وزیر اطلاعات ایران، سياست "عدم مذاكره با مجرمان" را در پيش گرفته است وى گفته بود: وزارت خارجه ومسئولان ديگر در حال انجام كارهاى لازم هستند.لازم بیاد آوریست که منابع رسمی ایران هنوز هیچگونه واکنشی درباره ی اسارت سرهنگ غلام رضا خوش نظر ویا صحت وسقم آن نشان نداده اند.

العربیه

دلاوران عزیز الله یارتان باد


مسئولیت عملیات در روانسر را به‌ عهده‌ گرفت و در مورد عملیاتهای سنندج نیز آگهی داد


حزب حیات آزاد کردستان، PJAK در طی یک اعلامیه‌ رسمی، مسئولیت عملیات استان کرمانشاه را بر عهده‌ گرفت.بر اساس این گزارش، گریلاهای پژاک در سه‌ نقطه‌، نیروهای رژیم ایران را مورد حمله‌ قرار داده‌اند که‌ در نتیجه‌ بیش از 43 تن از نیروهای رژیم کشته‌ شده‌اند که‌ شناسنامه‌ و اسامی آنان نزد گریلاهای پژاک میباشد.در این درگیری پایگاه رژیم ، توسط گریلاها منهدم شده‌ و پس از چند ساعت درگیری، به‌ دست گریلاهای کرد افتاده‌ است.پژاک اعلام داشته‌ است که‌ در جریان درگیری، پنج گریلای آنان نیز به‌ شهادت رسیده‌اند.لازم به‌ ذکر است که‌ پژاک در راستای دفاع مشروع و در پاسخ به‌ توپبارانهای رژیم ایرن در منطقه‌ کوههای مرزی قندیل، در طی هفته‌ گذشته‌ اقدام به‌ چندین عملیات در مناطقی مانند هورامان تخت، مریوان، و شهرک دزلی ... کرده‌ بود که‌ در طی این عملیاتها نیز، دهها تن از نیروهای رژیم و مزدورانشان کشته‌ و زخمی گردیده‌اند. همچنین یک گریلای دیگر به‌ نام " جگرخون " در طی یک عملیات فدایی، جان خود را از دست داده‌ بود.پژاک همچنین در باره‌ عملیاتهای شهر سنندج نیز آگهی داد.پژاک اعلام کرد که‌ این عملیاتها، توسط سازمان انسیاتیو جوانان آپوچی شرق کردستان به‌ انجام رسیده‌ است.اطلاعات بیشتر، بعدآ اعلام خواهد شد.
روژهه لات

۱۳۸۸ اردیبهشت ۵, شنبه

حسنی مبارک به رژیم: اگر به دنبال جنگ هستيد، ما آماده ایم



نوشته روزنامه الاهرام مصر، حسنی مبارک رئیس جمهور این کشور در سخنانی شدیداللحن علیه جمهوری اسلامی و مزدورانش در منطقه گفت هر كاري مي‌ توانيد انجام دهيد، هر دخالتي كه مي ‌توانيد در امور داخلي ما اعمال كنيد، هر تروريستي را كه مي‌شناسيد به خاك ما بفرستید، اما از غضب ما هم بترسيد، از شمشير و سپر ما هم بترسيد و بدانيد ما اين دخالت‌ها را فراموش نمي‌كنيم.
رئیس جمهور مصر خطاب به جمهوری اسلامی و تروریستهای تحت امر این رژیم افزود: منطقه را به سوي جنگ نکشانيد، ما براي جنگ با دشمنان بزرگتر هم آماده‌ايم، اما هيچ گاه به جنگ نمي‌اندیشيم، بلكه همه تلاشمان را براي ايجاد صلح و آرامش در منطقه به كار مي‌گيريم، ولی آمادگي سركوب همه تلاش‌ها عليه مصر و منطقه عربي را داريم.

ایران پرس نیوز

بازی‌های کامپیوتری اعتیادآور است؟


تحقیقات جدیدی که در آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد که تقریبا یک نفر از هر ۱۰ کودک یا نوجوانی که به بازی‌های کامپیوتری عادت کرده است، نشانه‌هایی از اعتیاد را در رفتار خود بروز می‌دهد.به نوشته روزنامه «یو اس تودی» در این تحقیقات مشخص شده است که هشت و نیم درصد از کودکانی که با کامیپوتر بازی می‌کنند حداقل شش علامت از مجموع ۱۱ علامت اعتیاد رفتاری را بروز می‌دهند. از جمله اين علائم فرار مستمر از انجام تکلیف تحصیلی ، عملکرد تحصیلی نامطلوب و استفاده از بازی‌های کامپیوتری به عنوان راهی برای فرار از مشکلات است.نتایج این تحقیقات در ژورنال علوم روانشناسی منتشر و یافته‌های آماری آن توسط موسسه نظرسنجی هریس تهیه شده است. در این نظرسنجی حدود ۱۸۰۰ خردسال از نقاط مختلف آمریکا شرکت کرده اند و بنابراین اولین نظر سنجی سراسری در این مورد در کل آمریکاست.روزنامه یو اس تودی می‌افزاید: به گفته مسئولان این تحقیقات داشتن شش مورد از کل ۱۱ مورد نشانه‌های اعتیاد رفتاری از نظر روانشناسی می‌تواند اعتیاد تشخیص داده شود. داگلاس جنتیل از محققان دانشگاه ایالت آیووا برای تشخیص علائم اعتیاد رفتاری در این تحقیقات از معیارهای تشخیص اعتیاد به قمار استفاده کرده است چون در مورد اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری هنوز معیارهای دقیق و تعریف شده ای وجود ندارد.داگلاس جنتیل می‌گوید: « این تحقیقات نشان می‌دهد که شمار قابل توجهی از خردسالان به عرصه‌های مختلفی از زندگی خود لطمه می‌زنند.»نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که به طور متوسط بروز تمام نشانه‌های «رفتار اعتیادی» در میان کسانی که در این نظر سنجی شرکت کرده‌اند، بسیار ناچیز بوده است. در میان پسران کمی ‌بیشتر از دو مورد از این رفتارها و در میان دختران به طور متوسط کمتر از دو مورد بوده است. ولی تعداد بیشتری از پسران – حدود ۱۲ درصد از آن‌ها– حداقل شش مورد از علائم رفتار اعتیادی را از خود بروز دادند در صورتیکه در میان دختران این گروه حدود سه درصد بود.یو اس تودی براساس نتایج این تحقیقات یادآوری می‌کند که از جمله دیگر علائم رفتار اعتیادی در میان این خردسالان دل‌مشغولی مداوم برای یافتن فرصت بعدی بازی با کامپیوتر، تلاش ناموفق برای کاهش از میزان ساعات بازی با کامیپوتر، کلافگی و عصبیت به هنگام تلاش برای کاستن از ساعات بازی و بالاخره سرقت بازی‌های کامپیوتری و یا دزدیدن پول برای خرید این بازی‌ها است.یو اس تودی خاطر نشان می‌کند که این تحقیقات به بحث بر سر اینکه آیا بازی زیاد با کامییوتر یک اعتیاد است یا نه پایان نمی‌دهد. در عین حال داگلاس جنتیل از مسئولان این تحقیقات می‌گوید: «این بررسی به ما نمی‌گوید که دقیقا کدام گروه بیش ازهمه در خطر اعتیاد است و یا برای چه دوره‌ای این خطر ادامه خواهد یافت.»جرالد بلوک یک متخصص روانشناسی از دانشگاه علوم بهزیستی اورگون معتقد است که این تحقیقات جدید برای تصمیم‌گیری در مورد اعتیادزا بودن بازی بیش از حد با کامیپوتر و یا استفاده از اینترنت به جامعه روانشناسی آمریکا کمک شایانی خواهد کرد.اما در عین حال جرالد بلوک هشدار می‌دهد که این تحقیقات نقطه‌ضعف‌هایی نیز دارد. به اعتقاد وی چنین تحقیقاتی باید یک بار دیگر انجام شود چون این مورد توسط یک نهاد وابسته به گروه‌هايی انجام شده که ممکن است دیدگاه و منافع خاصی داشته باشند. در عین حال این سرشماری د رماه ژانویه صورت گرفته در صورتیکه اگر به عنوان مثال در تابستان انجام می‌شد، ممکن بود نشان دهد که ساعات اشتغال کودکان به این بازی‌ها متفاوت است. و بالاخره اینکه در این تحقیقات هشت و نیم درصد از خردسالان از نظر رفتاری معتاد تلقی شده‌اند بدون آنکه با یک کارشناس روانشناسی گفت‌وگویی شده باشد.

رادیو فردا

آنفلوآنزای مکزیک 'یک اپیدمی بالقوه است'

رئیس سازمان بهداشت جهانی می گوید یک ویروس تازه که ظن آن می رود عامل مرگ حداقل 60 نفر در مکزیک باشد توانایی بالقوه بدل شدن به یک اپیدمی گسترده را دارد.
مارگارت چان گفت که شیوع این بیماری "وضعیتی جدی" ایجاد کرده که باید از نزدیک آن را زیر نظر داشت.
کارشناسان بهداشتی می گویند که آزمایش ها ظاهرا نشان دهنده ارتباط این موارد بیماری در مکزیک با یک ویروس آنفلوآنزای خوک در جنوب آمریکاست.
یک مقام ارشد بهداشتی آمریکا گفت که پراکندگی این ویروس بیش از آن است که امکان مهار آن وجود داشته باشد.
خانم چان با نیمه کاره گذاشتن سفر خود به آمریکا به ژنو بازگشته است تا در ملاقات کمیته اضطراری سازمان بهداشت جهانی شرکت کند.
این کمیته می تواند یک وضعیت اضطراری در زمینه بهداشت عمومی در جهان اعلام کند و درجه هشدار جهانی اپیدمی را بالا ببرد - اقدامی که می تواند به محدودیت های تجاری و بستن مرزها منجر شود.
سازمان بهداشت جهانی می گوید که هنوز از ابعاد کامل خطرات ناشی این وضعیت خبر ندارد، اما به نقل از خانم چان می گوید که "رویدادهای جاری دربرگیرنده یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی" است.
این سازمان به کلیه کشورهای عضو توصیه می کند نسبت به بروز آنفلوآنزای غیرفصلی یا بروز علائم ذات الریه در میان مردم - به خصوص بزرگسالان سالم و جوان هوشیار باشند.
مقام ها می گویند اکثر کسانی که تاکنون در مکزیک کشته شده اند بزرگسالان جوان هستند نه کودکان و مسن تر ها که معمولا آسیب پذیرترند.
موارد بیماری در آمریکا
مدارس، موزه ها و کتابخانه ها در سراسر ناحیه پایتخت مکزیک بسته شده اند و به مردم توصیه شده است با یکدیگر دست ندهند و ظروف خود را مشترکا استفاده نکنند.
یک مقام گفت که کلیه رویدادهای عمومی نیز معلق شده است. از جمله دو مسابقه فوتبال که بلیت آنها به طور کامل فروش رفته بود اکنون بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد تا امکان شیوع ویروس پدید نیاید.
کلیسای کاتولیک در مکزیک نیز تدابیری را توصیه کرده است که هدف آن پرهیز از سرایت بیشتر ویروس در جریان مراسم عشای ربانی یکشنبه است.از سوی دیگر در آمریکا، مقام ها می گویند که حدود 200 دانش آموز روز جمعه در منطقه کوئینز نیویورک غیبت داشته اند که ظاهرا ناشی از بیماری بوده است.
دکتر توماس فریدن، کمیسر بهداشتی این شهر، گفت که از نه کودک نمونه برداری شده است که هشت مورد آنها موارد احتمالی تب خوک شناسایی شد.
این نمونه ها اکنون توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا (سی دی سی) بررسی می شود.
دکتر فریدن گفت هیچ یک از این 200 کودک نیازمند معالجه بیمارستانی نبوده اند و بسیاری به طور کامل بهبود یافته اند، اما مدرسه "برای نگاه داشتن حداکثر جانب احتیاط" ممکن است فعلا باز نشود.
وی مردم را ترغیب کرد اصول اولیه نظافت مثل پوشاندن دهان هنگام عطسه و سرفه، شستن دست به طور مرتب و تمیز نگاه داشتن سطوح را رعایت کنند.
شش نفر نیز در کالیفرنیا و دو نفر در تگزاس بیمار شده اند. تنها یک نفر آنها در بیمارستان بستری شد و اکنون همه آنها بهبود یافته اند.
مقام های بهداشتی در کانزاس نیز دو مورد بروز آنفلوآنزای خوک در انسان را تایید کرده اند.
مقام های سی دی سی گفته اند که با توجه به بروز موارد بیماری در بسیار نقاط، مهار آن احتمالا عملی نیست.
نشانه ها
سازمان کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا گفت که قصد اعزام کارشناسانی به مکزیک برای کمک به تحقیقات درباره ویروسی که بیش از هزار نفر را در این کشور آلوده کرده است دارد.
سوزان واتس دبیر علمی بی بی سی می گوید که خانواده جدید ویروس، ترکیبی است که بیش از هر چیز ناظران اپیدمی های گسترده را نگران می کند.
اما او می گوید که یک نشانه احتمالا امیدوارکننده این است که از هشت مورد بیماری در جنوب آمریکا تنها یک مورد نیازمند معالجه بیمارستانی بوده و باعث مرگ نیز نشده است.
بنابراین احتمال دارد معلوم شود که بیماری شیوع یافته در مکزیک ناشی از آلودگی به ویروس دیگری بوده باشد.
آنفلوآنزای خوک (swine flu) یک بیماری ریوی است که این حیوان را آلوده می کند، و معمولا به انسان منتقل نمی شود، هرچند گاهی در موارد نادر این ویروس به انسان، به خصوص افرادی که با خوک ها در تماس نزدیک هستند سرایت می کند.
موارد نادری از انتقال این ویروس از انسان به انسان نیز ثبت شده است.
این گونه حوادث از نزدیک زیر نظر گرفته می شود زیرا بیم آن می رود که خانواده تازه ای از ویروس آنفلوآنزای خوک با توانایی سرایت میان انسان ها به یک اپیدمی گسترده دامن بزند.
بی بی سی

انتخابات.........



در حالی که رسانه های جمهوری اسلامی رنگ انتخاباتی به خود گرفته اند و مسئله انتخابات آتی ریاست جمهوری را تا حدی، بزرگ کرده اند که گویی حلال تمامی مشکلات و گرفتاریهای تک تک مردم در شرکت آنها در این انتخابات استنامزدهای انتخاباتی با وعده و وعیدهای خود، سعی دارند توجه مردم را که چشم انتظار تغییر و تحولی اساسی در جمهوری اسلامی هستند به سوی خود جلب کنند اگرچه نمیتوان اطمینان چندانی به سخنان نامزدهای انتخابات دهم داشت اما وجود فقر،بی عدالتی،تبعیض نژادی و فشارهای مختلف اقتصادی،اجتماعی وسیاسی بر مردم، آنها را به توجه کردن به شعارهای نامزدهای مختلف وامیدارد.بلوچ،این قوم مظلوم که صرفا به خاطر داشتن لباس،زبان و مذهب خود حق رسیدن به مقامهای مهم دولتی در ایران مانند رهبری، ریاست جمهوری، استانداری و...... را ندارد تنها، نظاره گر این انتخابات است وجود محدودیتهای فراوانی که جمهوری اسلامی در قانون اساسی برای رسیدن به پستهای دولتی اعمال کرده است مهمترین مانعی است که سد راه اقوام مختلف ایرانی مانند کرد،بلوچ،ترکمن و عرب شده استبسته شدن مرز بلوچستان با دو کشور پاکستان و افغانستان،که در دولت نهم کار انسداد آن به بهانه های مختلف از جمله ورود باندهای حمل موا مخدر و دهها نگرانی بی مورد دیگر باعث شد که بسیاری از مردم که امیدشان برای امرار معاش به مرز بود از بین برود و یاس و ناامیدی جایگزین آن شود.اینکه مردم ایران اعتماد چندانی به شعارهای نامزدهای اتنخابات ندارند به خاطر وعده های انجام نشده رئسای جمهوری گذشته است بسیاری از آنها وعده های ایجاد تحول اساسی را به مردم داده اند اما عدم داشتن اختیارات کافی باعث شده که آنها نتوانند انتظاران جامعه را بر آورده کنند.حتما به خاطر دارید که آقای آحمدی نژاد در جریان مصاحبه انتخاباتی خودشان، وقتی مجری آن برنامه درباره نگرانی بخش وسیعی از جامعه ایران یعنی جوانان از برخورد سختگیرانه دولت او با مدگرایان سئوال کرد با لبخندی از مجری برنامه پرسید که آیا مشکلات جامعه ایران فقط شکل مو و یا نوع لباس پوشیدن جوانان ایرانی است؟اما خبرنگاری پیدا نشد که بعد از پیروزی ایشان در انتخابات همان سئوال را مجددا از ایشان بپرسد.

بلوچ گپ

عروسک بازی آقا

کاريکاتورهای آريا در گويا نيوز

شكرا لمؤتمر دوربان2 الذي عرى نظام إيران

الشعارات الثورية والمزايدات الإعلامية الخالية من المحتوى والغير قابلة للتطبيق ‘ سياسية إيرانية أدمن نظام الروضة خونية ( الملالي ) عليها ‘لاسيما تلك الشعارات التي تتعلق بالموقف من الكيان الإسرائيلي والقضية الفلسطينية و التي أصبحت نكتة الإعلامية إيرانية بامتياز .
فالرئيس الإيراني احمدي نجاد الذي اشتهر بكونه وزيرا للشعارات أكثر منه رئيسا للدولة ‘ حاول في مؤتمر" دوربان 2 " المناهض للعنصرية ان يخطف الأضواء من خلال الشعارات التي أتقن إطلاقها وعجز عن تطبيقها ‘غير ان ما جرى في ذلك المؤتمر العالمي لم يكن سوى استفتاء حقيقي على مكانة احمدي نجاد بين رؤساء الوفود التي حضرت المؤتمر وعلى حجم و مكانة الاحترام الذي تحضا به إيران بين شعوب ودول العالم التي خرج اغلب رؤسائها وممثليها من قاعة المؤتمر حين اعتلى احمدي نجاد المنصة لإلقاء كلمة بلاده . ولعل هذه اكبر ضربة سياسية ومعنوية توجه لنظام الإيراني وهي بنفس الوقت انتكاسة لاحمدي نجاد الذي حاول بفهلويته الشعاراتية ان يخطف الأنظار ليسجل نقطة في الدعاية الانتخابية التي يقوم بها تمهيدا للاحتفاظ بكرسي الرئاسة للمرة الثانية عبر مسرحية انتخابية يدور التنافس الشكلي فيها بين الحرس الثوري والملالي أصحاب السلطة والنظام .
فلو كانت إيران تحضا بقدر من الاحترام الدولي لما غادرت تلك الأعداد الكبيرة من الحاضرين قاعة المؤتمر بمجرد إلقاء احمدي نجاد كلمته ‘ولو كان النظام الإيراني حريص على سمعة بلاده لما وصلت مكانة إيران درجة الاستخفاف بها من قبل أفقر واصغر دول العالم . هذه الدول التي لم يمنعها فقرها وصغرها من ان تصبح دول ديمقراطية تحترم حقوق الإنسان وتحترم اسمها وسمعتها بين العالم من ان تحتقر احمدي نجاد و إيران التي تحاول من خلال الشعارات الثورية و تضخيم ترسانتها العسكرية ان تصنع لنفسها مكانة بين الشعوب والأمم.
فاغلب الوفد التي انسحبت من قاعة مؤتمر"دوربان 2" لمكافحة العنصرية في جنيف يوم الاثنين 20/4/2009، احتجاج ً على الرئيس الإيراني احمدي نجاد ‘ كانت إدانتها لسياسة التمييز العنصري الذي تمارسه إسرائيل ضد الفلسطينيين معروفة وهي ذات الدول التي سبق ان صوتت على قرار الأمم المتحدة عام 1975الذي اعتبر الصهيونية حركة عنصرية.
إذن انسحاب تلك الدول لم يكن احتجاجاً على كلمة احمدي نجاد الشعاراتية الناقدة لسياسة الكيان الإسرائيلي التمييزية كما يحاول نظام الروضة خونية و أتباعه إظهار ذلك ‘ فهذه الوفود غادرت القاعة قبل ان تستمع لكلمة احمدي نجاد وهذا يدل على ان الانسحاب تم احتجاجا على السياسة الإيرانية التي تحول من خلالها مهاجمة الكيان الإسرائيلي لذر الرماد بالعيون للتغطية على ممارساتها المرتكبة بحق الشعوب و القوميات غير الفارسية والأقليات الدينية والمذهبية‘ وهي التي لا تقل عنصرية وطائفية عن ممارسات الكيان الإسرائيلي بحق الفلسطينيين الذين لم يجنوا من خطاب احمدي نجاد في "دوربان 2" سوى الشعارات الاستهلاكية و الغير قابلة للتطبيق .
ان مشاركة إيران و خطاب رئيسها احمدي نجاد في مؤتمر مكافحة العنصرية جاء في الوقت الذي تتعرض فيه الشعوب والقوميات الساكنة فيما يسمى بإيران الى اضطهاد قومي عنصري ومذهبي طائفي يفوق بكثير تلك التي يشتكي منها الفلسطينيون أو غيرهم ‘ مع ان هذا لا يعني التقليل من أهمية ما يتعرض له الشعب الفلسطيني على يد جيش الاحتلال الإسرائيلي‘ وهذا يجب لا ينسي العالم أيضا ان النظام الإيراني الذي يحاول من خلال الخطب والشعارات الفارقة الضحك على ذقون البسطاء والمصابين بأزمة فقدان الثقة بحكومات بلدانهم بسبب سياسات بعض تلك الحكومات التي تراخت في مواقفها و تساهلت في أداء واجبها تجاه القضية الفلسطينية و مصالح شعوبها ‘ ان النظام الإيراني نظام عنصري استبدادي ومن يظلم وينتهك كرامة وإنسانية الشعوب والقوميات الواقعة تحت سلطته لا يمكن ان يكون حريص على حقوق وحرية الآخرين مهما رفع من شعارات و خطباً رنانة.
لقد أكدت تقارير المنظمات الدولية المعنية بحقوق الإنسان ان إيران سجلت في العام الماضي الرقم القياسي في الإعدامات حيث تم تنفيذ أكثر من مائتين وعشرون حالة إعدام في عام 2008م متجاوزة الصين البالغ عدد سكانها أكثر من مليار نسمة والتي لم يتجاوز عدد من اعدموا فيها المائة والثمانون شخصا وكلهم اعدموا لأسباب جنائية ‘ فيما الإعدامات التي جرت في إيران كان اغلبها لأسباب سياسية ‘وكان من بين الذين تم إعدامهم صحفيون ومعارضون سياسيون بالإضافة الى أربعة رجال دين من أهل السنة البلوش جرى إعدامهم بتهمة ما يسمى نشر الوهابية ! وهو مصطلح يطلق على النشطاء ورجال الدين السنة الذين يطالبون بوقف الاضطهاد الطائفي والتعامل معهم وفق معاملة اقرأنهم من رجال الدين الشيعة .هذا ناهيك عن أعداد السجناء الذين تجاوز عددهم بحسب اعترافات رئيس دائرة السجون الإيرانية ‘ المائة والأربعون ألف سجين‘ بينهم ستون ألف امرأة .
فبحسب ما أكده مدير الشؤون الثقافية لدائرة السجون الإيرانية‘ ان النساء والفتيات يشكلن نسبة ما بين 5 الى 7 بالمئة من نزلاء السجون وان اعمار السجينات تتراوح ما بين 27 والـ 29 عاما .
هذا ناهيك أيضا عن القوانين والأساليب التمييزية التي شرعها نظام الروضة خونية ( الملالي ) وجعلها قاعدة يتعامل بها بكل تحقير مع الشعوب والقوميات غير الفارسية بالإضافة الى تعامله التمييزي مع الأقليات الدينية عامة ومع أهل السنة خاصة .
إذن كيف يحق لمن هو عنصري وطائفي بامتياز ان يلقي محاضرات في الأخلاق والكرامة وحقوق الإنسان ؟ .كان هذا سؤال الذين انسحبوا من قاعة مؤتمر " دوربان 2 " والذين بحركتهم تلك قد بينوا لاحمدي نجاد وللنظام الإيراني وأتباعه ‘ انه نظام لا يحضا بأدنى احترام ولا يستحق ان يصرف المجتمعون ولو دقائق من وقتهم للاستماع الى كلمة احمدي نجاد التي لم تكن تحتوي سوى على الشعارات الفارقة والتي سبق ان كررها عشرات المرات .
أما ان ينظم أنصار احمدي نجاد استقبالا له في مطار طهران بعد عودته من جنيف يحشرون فيه بعض مئات من عناصر الحرس الثوري و مليشيات الباسيج لرفع معنويات رئيسهم الذي تلقى صفعة سياسية لم تكن بالحسبان ‘ فذلك لم يغير من الحقيقة الأمر الذي يؤكد ان إيران لم تعد لها مكانة و احترام بين الأمم والشعوب التي تنبذ العنصرية والتمييز وتحترم كرامة وحقوق الإنسان.
فشكرا لمؤتمر " دوربان 2 " الذي عرى نظام ملالي طهران .
صباح الموسوي
كاتب احوازي

فروش مرگبارترين مواد سلاح ميكروبى به به رژیم ایران توسط يك شركت فرانسوى


روزنامه واشيگتن تايمز از فروش ماده سمى بوتولينيوم botulinum كه يكى از مرگبارترين مواد مورد استفاده در سلاحهاى ميكروبى توسط يك شركت فرانسوى به رژيم ايران خبر داد: كمپانى فرانسوى ايپسين (Ipsen) سم بوتولينيوم botulinum خام را به دانشگاه تهران و هم‌چنين به مؤسسه پاستور ايران ظاهراً براى تحقيق پزشكى مى‌فروخته است. اما بوتولينيوم يكى از مرگبارترين عناصر بيولوژيكى در جهان است كه تحت شرايط مشخصى، يك گرم از آن مى‌تواند بيش از يك ميليون نفر را بكشد. زيرا كه بوتولينيوم يك عنصر مخرب سلاح ميكروبى است و كار با آن نياز به رعايت قوانين و مقررات سختى در قانون آمريكا دارد. كمپانى ايپسين در صدد است كه از اف. دى. اى [اداره دارو و غذا] ى آمريكا تأييديه بگيرد تا دو نوع از محصولاتش را كه در ساخت بوتولينيوم بهكار رفته در آمريكا به‌فروش برساند. اين اداره بهخاطر استفاده از اين ماده براى مصارف بيولوژيكى مىتواند فروش آن را در بازار آمريكا منع كند. عوامل ديگر هم بايستى در نظر گرفته شوند. شركتى كه به رژيم ايران كمك مى‌كند تا تسليحات ميكروبى بسازد نبايد به بازار مصرف‌كننده بزرگ آمريكا دسترسى پيدا كند. به نوشته واشينگتن تايمز اعضاى كنگره آمريكا تلاش كرده‌اند تا اين مقوله را مورد توجه قرار دهند. در ماه سپتامبر هوارد برمن (Howard Berman) نماينده دموكرات كاليفرنيا و مديركل كميته امورخارجى كنگره و هم‌چنين ديويد اسكات نماينده دموكرات از جورجيا و معاون زيركميته مبارزه با تروريسم از بازرسى كل درخواست كردند تا صادرات آمريكا به ايران را مورد تحقيق قراردهد و به‌طور خاص خواستار آن شدند كه آيا دولت، اين اختيار را دارد كه دسترسى شركت فرانسوى به بازارهاى آمريكا را بهخاطر همكارى با رژيم ايران منع كند. فعاليت چنين شركتى در ايران بهمعناى كمك به برنامه توسعه تسليحات ميكروبى مى‌باشد. در ماه اكتبر داريل عيسى (Darrell Issa) نماينده جمهوريخواه از كاليفرنيا و اريك كانتور (Eric Cantor) نماينده جمهوريخواه از ويرجينيا و مسئول اقليت مجلس نمايندگان، نامه‌يى به مديركل و اعضاى بالارتبه شمارى از كميته‌ها ارسال كردند و نگرانى خود را نسبت به روابط شركت فرانسوى ايپسين با رژيم ايران ابراز كردند. در 17مارس يك لايحه براى جلوگيرى از همكارى اداره دارو و غذاى آمريكا با هر شركتى كه با رژيم ايران معامله دارد ارائه شد. اين لايحه قطعاً كمپانى ايپسين فرانسه را هم هدف قرارمى‌دهد. واشينگتن تايمز خواستار متوقف كردن فعاليت شركت ايپسين فرانسه در آمريكا بهخاطر كمكهاى بيولوژيك به رژيم ايران گرديد.

همبستگی

ایران ب ب ب

در طی یک درگیری در روانسر، دهها پاسدار رژیم کشته‌ شدند


بر اساس خبرهای رسیده، شب گذشته در محور روانسر- کامیاران، عملیاتی در پاسگاه خراجیان انجام گرفت. به گفته ی خبرگزاری های محلی، در این عملیات 17 پاسدار کشته و شمار زیادی نیز مجروح شده اند. تاکنون هیچ گروهی این عملیات را به عهده نگرفته است.اما طبق اطلاعات رسیده به نوروز تی وی، در این درگیری بیش از 40 پاسدار کشته شده اند. .همچنین در این چارچوب، عضو پارلمان ایران، محمد کرمی راد از شهر کرماشان، که همزمان عضو کمیسیون امنیت ملی ایران می باشد، ضمن تائید این خبر اعلام کرد که فردا اعضای هیات رئیسه ی کمیسیون امنیت ملی برای بررسی ای حمله جلسه ای را برگزار می کنند. وی همچنین اظهار داشت که دراین جلسه، تصمیم به انجام اقدامات ویژه برای مقابله با نیروهای مهاجم، اتخاذ خواهد شد.شایان ذکر است که هفته ی گذشته، در نتیجه ی عملیات تلافی جویانه از سوی گریلاهای پژاک علیه توپباران های رژیم و اپراسیون ها در شرق کردستان، 23 پاسدار کشته و شمار زیادی نیز مجروح شدند.

روژهه لات

ميخ 8 ونيم سانتى در جمجمه ى يك مهاجر چينى در استراليا


ابتكارهاى آدم كشان حد و مرز ندارد

پليس استراليا روز جمعه 24/4/2009 تصوير اشعه اى وحشتناكى از يك سر وگردن را پخش ومنتشر كرد كه متعلق به مرد چينى كشته شده اى بوده است. دستگاه پليس استراليا هويت اين فرد را شناسايى و اعلام كرده، ليكن علت قتل و عامل يا عاملين قتل را احتمالاً هنوز كشف نكرده است.بنا به گزارش پليس و طبق تصوير گرفته شده با اشعه ى ايكس، اين مهاجر چينى را با شليك 34 ميخ 8 و نيم سانتى مترى به جمجمه و ناحيه گردن به قتل رسانده و در گوشه ى پرتى در يك باتلاق رها كرده اند.گزارش پليس حاكى است كه ابزار قتل مورد استفاده ى قاتل يا قاتلان نوعى تپانچه ى شليك ميخ بوده است كه در كارگاههاى ساختمانى و بخصوص در تهيه ى قالب هاى چوبى بتون ريزى كار برد دارد.جسد اين مقتول چينى را كه "چين لوى" نام دارد دو كودك در سال گذشته تصادفاً كشف كردند، ليكن به دلايلى پليس ترجيح داده است كه بر ملا سازى موضوع را به تاخير اندازد.چين لوى 27 ساله پس از قتل در يك گليم پيچيده و با سيم هاى برق بسته شده و در باتلاقى در جنوب سيدنى انداخته شده بود.پليس مى گويد ابزار قتل با گاز كار مى كند و به وفور در بازار وجود دارد. با اين حال پليس مسئولى كه ماجرا را براى خبرنگاران توضيح مى داد گفت: در طول 36 سال خدمتم در دستگاه پليس تا به حال چنين قتلى را نديده و نشنيده بودم.به گفته ى پليس، مقتول در سال 2000 وارد خاك استراليا شده است ودر سال گذشته خبر از ناپديد شدن وى داده شد.

(العربيه.نت)

۱۳۸۸ اردیبهشت ۴, جمعه

اطلاعیه جدید جنبش مقاومت ،اعترافات یکی از فرماندهان سپاه قدس در بلوچستان


به نام خدا

بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران(جندالله)به اطلاع عموم مردم بلوچستان و ایران می رساند که فرد دستگیر شده در منطقه سرباز سرهنگ تمام پاسدار غلام رضا خوش نظر فرزند مهدی متولد 1338 با شماره شناسنامه 258 می باشد.

نامبرده پس از خدمت در یگان اطلاعات جمعی سپاه پاسداران در تاریخ 27 /7/ 74 بازنشت شد اما باری دیگر در سال 1382 جهت مقابله با جنبش مقاومت جندالله به درخواست فرماندهی سپاه قدس ایران به سپاه قدس رفت و از سال 82 مسئولیت عملیات برون مرزی بلوچستان به وی واگذار شد.

وی به همراه تیم ویژه سپاه قدس از هشت ماه پیش برنامه ریزیهای متعددی برای ترور فرماندهان جنبش مقاومت جندالله کرد اما در تاریخ 30 فروردین 1388 طی یک عملیات پیچیده توسط شاخه اطلاعاتی جنبش دستگیر شد.

این ها اعترافاتی است که پاسدار سرهنگ غلام رضا خوش نظر کرده است و بازجوئیها همچنان ادامه دارد و در اطلاعیه های آتی ارائه خواهد شد.لازم به ذکر است که رژیم نمایندگان خود را برای مذاکره در مورد این فرمانده سپاه اعزام کرده است اما جنبش اعلام می دارد که در مورد این فرد جنایتکار هیچ مذاکره ای با رژیم ندارد و این فرد پس از تکمیل بازجوئیها به سزای اعمال ننگینش خواهد رسید.

جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله)

شاخه‌ نظامی PJAK در مورد عملیاتهای دفاع مشروعی خود در هورامان و مریوان، اطلاعیه‌ای صادر کرد



فرماندهی قرارگاه نیروهای شرق کردستان، HRK، درباره ی عملیات های تلافی جویانه ی گریلاهای کرد طی چند روز اخیر، بیانیه ای را خطاب به افکار عمومی منتشر کرد.در این بیانیه آمده است: مدت مدیدی است که توپخانه های رژیم ایران مناطق حفاظتی مدیا را توپباران می کنند. ما چندین بار به رژیم ایران در این باره هشدار داده ایم، ولی حملات آنها کماکان ادامه دارند، همچنین بارها روستاها و مناطق مسکونی غیرنظامی نیز مورد هدف قرار گرفته اند. در آخرین مورد، یک نوزاد 18 ماهه به نام محمد در روستای ڕه‌زگه در کوهستان قندیل، بر اثر توپباران های رژیم ایران، جان خود را از دست داد.فرماندهی قرارگاه HRK، درباره ی هشدارهای داده شده علیه این حملات و انجام عملیات تلافی جویانه ی گریلاهای HRK اینگونه می نویسد: ما گفته بودیم که حملات رژیم ایران را بدون پاسخ نمی گذاریم. عملیات اخیر نیروهای گریلا در مریوان و هورامان پاسخ به این حملات و شهادت نوزاد 18 ماهه در کوهستان قندیل بود. لازم است که رژیم ایران و تمامی طرف ها و جریان ها خوب بدانند که حمله بر ملت ما و نیروهای ما، هیچ گاه بی پاسخ نخواهند ماند.فرمانده ی قرارگاه ‌HRK‌، بار دیگر علیه سیاست های مزدورگیری رژیم ایران هشدار داده و اعلام می کنند: بار دیگر به رژیم ایران هشدار می دهیم که از سیاست مزدورگیری و بسیج نمودن مردم دست بردارد. در عین حال ملتمان لازم است که هشیار باشد و در دام سیاست های کثیف رژیم گرفتار نشود.فرماندهی قرارگاه HRK، در پایان این بیانیه با اشاره به فشار بر خانواده ی گریلاهای کرد از سوی رژیم، ملت کرد در شرق کردستان را به این صورت فرا می خواند:مدتی است که رژیم ایران بر ملت ما فشار وارد می آورد تا فرزندانشان را از کوه ها و صفوف گریلا خارج کنند، افرادی نیز در همین راستا به مناطق حفاظتی مدیا می فرستد. از سوی دیگر، رژیم برای اینکه مردم و گریلاهای کرد را از یکدیگر دور سازد، به صورت گسترده بر خانواده ی رفقای گریلا حمله می کند. این حملات با هدف انجام ترور و با هدف مسئولیت نشان دادن حزب ما صورت میگیرد. به همین دلیل و برای حفاظت ملتمان از حملات دشمن، ملتمان را فرامی خوانیم که برای انجام دیدار، به مناطق حفاظتی مدیا سفر نکنند. از این به بعد به دیدارها پایان می دهیم و از ملتمان می خواهیم با هشیاری با این مساله برخورد کنند، تا با همکاری یکدیگر بتوانیم نقشه های دشمن را خنثی کنیم.

روژهه لات

دلاوران جان بر کف بلوچ الله یارتان باد


ترس از تحریم انتخابات


رژیم جمهوری اسلامی نگران از تحریم گسترده انتخابات توسط مردم، سعی می کند به هر شکل ممکن با ساختن آمار و ارقام برای خود مشروعیت بسازد. در روزهای گذشته دولت احمدی نژاد لایحه ای را با قید دو فوریت تصویب کرد که طبق آن سن واجدین رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری از 18 سال به 15 سال کاهش می یابد. این درحالی است که پس از انتخابات دور گذشته ریاست جمهوری، مجلس آخوندها سن رای دهندگان را از 15 سال به 18 سال افزایش داده بود.کارشناسان امور انتخابات و آمار بر این عقیده هستند که رژیم از ترس تحریم انتخابات و عدم شرکت مردم در آن سعی کند با کم کردن سن رای دهندگان، دانش آموزانی را که تحت فشار و تبلیغات آموزش و پرورش هستند، به پای صندوقهای رای بکشاند. برای اینکار آنها دانش آموزان را با ابزار رد شدن در امتحانات مدارس و همچنین در نظر گرفتن مشارکت در انتخابات هنگام ورود به دانشگاه تحت فشار قرار می دهند.از سوی دیگر، در روزهای گذشته وزارت کشور تعداد واجدان رای در انتخابات را 46 میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد. این درحالی است که مرکز آمار این تعداد را 51 میلیون و 300 هزار نفر می داند. با این حساب معلوم نیست که بر سر 5 میلیون نفر در بین این دو آمار رسمی چه آمده است؟بسیاری از تحلیلگران همین اختلاف آماری را مبنای بسیاری از تقلبات در رای سازی رژیم می دانند. زیرا با کم کردن تعداد کل شرکت کنندگان در آمار رسمی، در نهایت می توانند درصد شرکت کنندگان در انتخابات را بالا اعلام کنند و برای خود مشروعیت سازی کنند و از جانب دیگر با 5 میلیون رای می شود هر کاندیدایی را به صدر جدول کشاند.در روزهای گذشته کامران دانشجو، رییس ستاد انتخابات کشور ضمن اینکه تعداد واجدین رای را 46 میلیون نفر اعلام کرد، به خبرنگاران گفت: "در سال جاری نيز از طريق هماهنگیهای به عمل آمده با شورای نگهبان، ۵۷ ميليون برگه رای ويژه انتخابات رياست جمهوری به چاپ رسيده است."حال کسی هست که از متقلبان و رای سازان رژیم ولایت فقیه بپرسد که در کشوری که 46 میلیون رای دهنده دارد چرا وزارت کشور 57 میلیون برگه رای چاپ می کند؟ این 10 میلیون برگه اضافه برای چیست؟بی دلیل نیست که گاه در شهری تعداد شرکت کنندگان در انتخابات بالای 130 درصد می شود. رژیم نامشروع برای رای سازی و مشروعیت سازی برای خود دست به هر کاری می زند حتا اگر طبق آمار فضاحتی 130 درصدی بالا بیاید.

جعفر پویه

منبع : دزک نیوز

انتخابات رياست جمهوري، شركت يا تحريم؟!


مردم ايران در حالي به پيشوازانتخابات اين دوره از رياست جمهوري مي روند ، كه عدالت آرماني دولت شيعي اصولگرا تحقق يافته ، وتمام اقشار جامعه ايراني متشكل از تمامي اقوام ومذاهب ، به خواسته هاي خود رسيده اند!. آزادي ودموكراسي بيداد مي كند، ومردم از اين همه خوشي واله وسرگشته اند، شايد اين همان منجي بوده كه بزرگان قوم وعده داده اند، هاله نور يادتون نره!بريم سر اصل مطلب! البته جدي.امروزه هر ايراني مي داند كه حزب در ايران معني ومفهومي ندارد، براي افكار وافراد دگر انديش در ساختار قدرت جا و مكاني تعريف نشده، يا بقول آن شعار معروف كه” حزب فقط حزب علي ، رهبر فقط سيد علي” .سوالي كه مطرح مي شود اينست كه پس جناحين چپ وراست چيست؟ جواب اينكه تمامي اين دسته بندي وگروه بندي ها جز سرگرمي بيش نيست،اصولگرايان، كارگزاران، جبهه مشاركت، مستقل ها و…. تماما براي تقسيم قدرت بين خود آقايان تعريف شده اند، البته حركتي بنام اصلاح طلبان از چندي پيش سر زبانها افتاد، كه همچون سرابي در بيابان اميدوار كننده بود، ولي آيا توانست مفيد واقع شود؟ آيا قتلهاي زنجيره اي، كوي دانشگاه ،‌لباس شخصي ها وغيره وغيره يادتان رفته؟!قدرتي فراتر از رياست جمهوري تصميم گيرنده امور است . مگر اختيارات رئيس جمهور تا چه حد است؟ آيا رئيس جمهور مي تواند مستقلا تصميم بگيرد؟ ومستقلا اجراء كند ؟ آيا خارج از چهار چوب هاي تعريف شده مي تواند حركت نمايد يا خير؟قالبهايي چون چشم اندازها ، وبرنامه هاي چندين ساله ، اينها نيز محفظه هايي است كه حركات دولت ومركز قانونگذاري كنترل شوند.تكليف چيست؟۱- بعضي ها معتقدند اين انتخابات بدليل غير دموكراتيك بودن بايد تحريم شود.۲- برخي مي گويند درست است غير دموكراتيك است ولي چاره اي نيست بايد از بد وبدتر ، يكي را انتخاب نمود به بد راي ميدهيم تا امور بدست بدتر نيفتد.۳- دسته اي نيز هستند كه مي گويند اين انتخابات نمايشي است، رئيس جمهور قبلا منصوب شده ،‌پس راي ما تأثيري در نتايج آراء ندارد.۴- دسته چهارم كه نبايد از آنها غافل شد مردم عوامي هستند كه راي شان خريدني است آن هم به قيمت خيلي ارزان.۵- دسته آخر چاكران ومفت خوران نظام هستند كه ذخاير ولايت محسوب مي شوند.ما در اين دسته بندي در كجا جاي گرفته ايم؟ راستي ما بعنوان اهل سنت جايي براي عرض اندام داريم؟ اصلا ما بعنوان يك شهروند ايراني محسوب مي شويم؟در همه كشورهاي دموكراتيك بخاطر جلب آراي تمامي اقوام ، گروهها ، حتي اقليت هاي آن جامعه برنامه ريزي گسترده اي صورت مي گيرد،‌ كانديداهاي مختلف سعي دارند به هر نحو ممكن، آن قشر تأثيرگذار را به سوي خود جلب نمايند تا پيروز انتخابات گردند.اما در كشور ما چنين بنظر مي رسد ، جامعه اهل سنت در هيچ محاسبه اي نمي گنجد ، يا بهتر بگويم به حساب نمي آيد، چرا؟! مگر مي شود بي تفاوت از كنار حداقل ۲۰% آرا گذشت؟!دليل آن كاملا واضح است ، چهارچوب اجازه چنين كاري نمي دهد، كانديداي رياست جمهوري سرخود نمي تواند وعده بدهد، نمي تواند مطالبات اين قشر را برآورده نمايد ، چون از خط ومشي ولايت خارج مي شود. اهل سنت حتي نمي تواند با اين درصد بالا حزب يا تشكل قانوني بوجود آورد تا بخواهد از جناحي وجرياني حمايت كند.وبراستي مطالبات اهل سنت از رئيس جمهور ايران چه مي تواند باشد؟وزارت،سفارت، معاونت، مديريت كل ، استانداري، فرمانداري؟! آيا مي تواند برآورده شود؟برخي معتقدند اين لقمه ها براي اهل سنت بزرگ است، بايد به همان كارمندي جزء اكتفا نمايد، و اگر ممكن باشد نپرسند شيعه هستي يا سني؟برخي آنقدر قانع اند كه مي گويند جاي بسي شكر دارد كه هنوز زنده ايم، الحمدلله زميني براي راه رفتن وناني براي خوردن داريم، ممنونيم كه ما را از ايران اخراج نكرده اند.مطالبات مذهبي كه جاي خود دارد: آزادي در انجام مراسم شرعي، مسجد درمناطق اكثرا سني نشين شهرهاي بزرگ ، تبليغ شريعت در مناطق كاملا سني نشين، مدارس وحوزه هاي مستقل، ارتباط بين اقوام مختلف اهل سنت ايران، تشكيل كنفرانس، سمينار وجلسات جهت ارتباط وتبليغ بين اهل سنت مناطق مختلف، برگزاري آزاد مراسم هاي ديني، و……با اين اوصاف وضعيت اهل سنت ايران چگونه است وچه بايد كرد ؟ شما بگوييد.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

سنی نیوز

آژانس خبری تفتان روز گذشته فیلتر شد

از آنجائیکه آژانس خبری تفتان روز گذشته فیلتر شد آژانس خبری تفتان در آدرسی جدید به فعالیت خود ادامه خواهد داد و دشمن زبون بداند که با چنین اعمال بزدلانه ای نخواهد توانست ما را از این مسیر مبارزه بازگرداند و ما با تمام وجود در برابر ظلم و جبر و جور خواهیم ایستاد. لذا دوستان جهت آخرین اخبار اهلسنت و بلوچستان به آدرس زیرمراجعه نمایند و آدرس جدید را به هر طریق ممکن تبلیغ نمایند. http://www.taftanna.blogspot.com

اطلاعیه روحانیت اهل سنت ایران

طبق اخبار موثق علمای بزرگ اهل سنت بر نکات ذیل توافق نموده اند:
۱ـ هر کسی به ساحت مقدس یاران پیامبر بخصوص خلفای راشیدین و بخصوص حضرت عمر اسائه ادب کند بدون شک کافر به حساب می آید.
۲- هر کسی را هر جا دیدید که دارد به مقدسات اهانت می کند اعم از اینکه اهانت لفظی یا روی ماشینش لعن بر یاران پیامبر نوشته به هر شکلی که می توانید او را متنبه و یا مورد حمله قرار دهید.
۳- هر نوع همکاری با نیروهای مسلح حکومت ممنوع و سبب خروج از اسلام تلقی می شود.
۴- به علمایی که به نوعی با حکومت همکاری می کنند هشدار بدهید و با آنها بحث کنید تا بفهمند مردم از عملکردشان ناراضی هستند. بعدا در مورد کسانیکه واقعا دین فروشی کرده اند تصمیم گیری خواهد شد. در شرایطی که طرف مقابل خودش عهد شکنی نموده و راه اهانت و توهین را در پیش گرفته و علمای اسلام را به زندان انداخته همکاری با آن ناجوانمردان هیچ توجیحی نمی تواند داشته باشد.
ولینصرن الله من ینصره
جامعه روحانیت اهل سنت ایران جیش الصحابه

جنایتکاران خامنه ای پست در بلوچستان


استقبال از مسعود ريگي در فرودگاه زاهدان


استقبال از مسعود ريگي در فرودگاه زاهدان، از عناوين اخبار وزرشي بلوچستان است.

به گزارش خبرگزاري فارس رژیم از زاهدان مرکز بلوچستان ، مسئول روابط عمومي اداره‌كل تربيت‌بدني استان اظهار داشت: مسعود ريگي بوكسور سيستان و بلوچستان پس از كسب مدال برنز مسابقات بين‌المللي جام احمد كومرث تركيه در ميان استقبال مردم و مسئولان وارد زاهدان شد. شهريار شهرياري گفت: بوكسور استان در اين مسابقات پس از استراحت در دور نخست پيروزي مقابل حريف الجزايري و قهرمان آفريقا در دور دوم و شكست برابر تركيه در مرحله نيمه نهايي صاحب مدال برنز وزن 48 كيلوگرم شد. وي افزود: اين بوكسور تاكنون چهار مدال طلاي كشوري و يك طلا و يك برنز رقابت‌هاي بين‌المللي به دست آورده است.

بیمارستان علی ابن ابی طالب کشتارگاهی برای بیماران بلوچ است



بیمارستان ۴۱۰ تختخوابی زاهدان بزرگترین بیمارستان بلوچستان، در سال ۱۳۸۳ با هزینه ای بیش از بیست میلیارد و سیصد میلیون تومان به بهره برداری رسید. از آنجایی که بخش درمان در بلوچستان عملکرد ضعیفی داشت تصور می شد که نبود امکانات از جمله وجود یک بیمارستان با تجهیزات کامل پزشکی میتواند حلال مشکلات درمانی مردم بلوچستان باشد.از آنجایی که این بیمارستان در کنار بخش درمان به عنوان بیمارستانی آموزشی مطرح بود هزاران دانشجو از شهرهای مختلف، برای آموختن علوم و فنون پزشکی روانه زاهدان شدند اینجا بود که بیمارستان علی ابن ابی طالب از مکانی برای مداوا و معالجه بیماران به آزمایشگاهی بزرگ مبدل شد.عدم نظارت مسئولین بلوچستان و اعمال سلیقه خودسرانه مسئولین این بیمارستان باعث جان باختن بسیاری از بلوچها شده که این فاجعه متاسفانه همچنان در حال پیش روی است.دانشجویان رشته های مختلف پزشکی بیماران بلوچ را برای کسب تجربه معاینه و حتی در مواردی هم مشاهده شده که بر روی آنها عمل جراحی انجام داده اند که این مسئله باعث شده که بیماران زیادی جان خود را از دست بدهند.
برای مثال نوزادی حدود دو هفته بعد از تولد، به دستور متخصص کودکان در این بیمارستان بستری شده است از والدین این نوزاد دو کیلویی خواسته شده است که جهت بهبود حال او هر دو روزی یک واحد خون تهیه کنند پس از چندین روز بستری شدن او به والدین او اطلاع می دهند که برای انجام عمل جراحی باید رضایتنامه مربوطه را امضاء نمایند، آنها نیز به امید بهبود حال فرزندشان مجبور می شوند رضایت نامه را امضاء می کنند پس از عمل جراحی بر روی او که متاسفانه منجر به فوت او می شود والدین او متوجه میشوند که عملی که قرار بوده دکتر او بر روی شکمش انجام دهد بر روی سر او انجام شده است ضمن آنکه در طول مدت بستری او، آنها ۹ واحد خون برای نوزادشان که فقط دو کیلو وزن داشته تهیه کرده اند .چندی قبل حمیدرضا پشنگ ریگی نماینده مردم خاش در مجلس با انتقادی تند، از دکتر لنکرانی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی، گفت که او مردم بلوچ را موشهای آزمایشگاهی اشتباه گرفته است.
balochgap

۱۳۸۸ اردیبهشت ۳, پنجشنبه

اطلاعیه جدید جنبش، دستگیری حاجی مجید نوتیزهی و اعلام جائزه 150 ملیونی برای دستگیر کنندگان

بسم الله الرحمن الرحیم
بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله) به اطلاع عموم مردم بلوچستان می رساند که مخبر بزرگ رژیم در منطقه حاجی مجید نوتیزهی که در عملیات 17 اسفند نقش مسقیم داشت توسط گروهی از جوانان خودجوش بلوچ دستگیر شده است .
جنبش ضمن قدردانی از این عملیات بزرگ جوانان از آنان می خواهد که احساساتی نشوند و در کشتن این مخبر عجله ننمایند و این خائن جنایتکار را به جنبش تحویل دهند تا شاخه اطلاعاتی جنبش تحقیقات خود را تکمیل نماید.
ما می دانیم که شما در راستای انتقام شهداء و خصوصا خیانت اخیر در همت آباد حاجی مجید نوتیزهی را دستگیر کرده اید اما وی دارای اطلاعات مهمی است که جهت برخورد با مخبران و عوامل اطلاعات در منطقه مهم هستند لذا جنبش از شما می خواهد که حاجی مجید نوتیزهی را به جنبش تحویل دهید.
شاخه اطلاعاتی جنبش در این زمینه 150 ملیون تومان جایزه برای جوانان دستگیر کننده تعیین نموده است که این جوانان می توانند پس از تحویل دادن حاجی مجید نوتیزهی جایزه خود را تحویل گیرند ضمن آنکه اجر اخروی عظیم بابت این عمل بزرگ نصیبشان خواهد شد.
جنبش مقاومت مردمی ایران
جندالله
http://junbish.blogspot.com

آخرین قسمت فیلم عملیات 17 اسفند

هلاکت دو افسر نظامی رژیم در درگیری سربازبلوچستان

روز سه شنبه مبارزان بلوچستان که از وابستگان به جنبش جندالله بودند در منطقه سرباز بلوچستان با نیروهای رژیم درگیر شدند که در این درگیری دو تن از جمله یکی از افسران نظامی به نام مهدی زینعلی به هلاکت رسید همچنین در این درگیری یک پاسدار دیگر به هلاکت رسیده است و در این درگیری هیچ آسیبی به مبارزان بلوچستان نرسید.
آژانس خبری تفتان

عملیات 17 اسفند قسمت دهم

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲, چهارشنبه

عملیات تازه ی گریلاهای پژاک در مریوان

حزب حیات آزاد کردستان، پژاک، در پاسخ به توپباران روستاهای دامنه ی کوهستان قندیل و تخریب نمودن این روستاها، وارد نمودن خساراتی بر طبیعت کردستان و اپراسیون های رژیم، و نیز علیه جنگ ویژه ای که طرف های بسیاری آن را به پیش می برند و اظهار می دارند که پژاک به جنگ دفاع مشروع پایان داده و سلاح خود را زمین نهاده است، عملیاتی تلافی جویانه انجام داد.پس از شکست اپراسیون های رژیم در منطقه ی هورامان تخت و عملیات دزلی که در آنها مجموعا 17 پاسدار کشته و شماری نیز به شدت مجروح شدند، گریلاهای پژاک این بار در روستای خانه شێخان، از توابع مریوان، ضربه ی محکمی به نیروهای رژیم وارد نمودند.مرکز مطبوعات و اطلاع رسانی حزب حیات آزاد کردستان پژاک اعلام کرد که گریلاهای آنها به عملیات های تلافی جویانه ی خود ادامه می دهند.بر اساس بیانیه ی پژاک، گریلاهای آنها شب گذشته در روستای خانه شێخان، علیه نیروهای رژیم که در حال انجام اپراسیون بودند، عملیاتی تلافی جویانه انجام دادند.گریلاها از چند طرف به دو کمپ نیروهای رژیم حمله کرده و بر اساس اطلاعات اولیه، تاکنون 6 پاسدار کشته و چندین تن دیگر مجروح شده اند.حزب حیات آزاد کردستان، پژاک، اعلام می دارد که گریلاهای آنها بدون متحمل شدن هیچگونه خسارات جانی، از محل عملیات دور شدند.
روژهه لات

دلاوران سرمچار بلوچستان

نصر من الله و فتح قریب

توهین بانک صادرات در سالنامه 88 به خلفای راشدین و اعتراض هموطنان اهل سنت


درحالی که درآغازسال جدید اکثربانکها باانواع تبلیغات درصدد جذب مشتری بیشتر هستند ، بانک صادرات ایران باچاپ سالنامه ۱۳۸۸ احساسات بیش ازبیست میلیون ازاهل سنت ایران راجریحه دار نمودونشان داد که چه افراد باشعوری براین بانک ریاست می کنند. آری فقط بانکها مانده بودند که ازقافله توهین به بزرگان اسلام عقب نمانند. بانک صادرات درسالنامه ی جدید خود اقدام به چاپ زیارت عاشورا نموده ودرآن به خلفای راشدین ودرواقع نزدیک ترین یاران فخرعالم حضرت محمد(ص) لعن ونفرین فرستاده است. جادارد اهل سنت ایران وهمه ی مسلمانان آزاداندیش وخردگرا این بانک را تحریم نموده وموجودی های بانکی خودراازاین بانک به سایربانکها منتقل نمایند . این کوچکترین کاربرای دفاع ازارزشهای بزرگ اسلامی است.

------------ ---------

دوستان گرامی اگر کسی عکسی از صفحات این سالنامه دارد برایم ار سال کند تا به اطلاع عموم برسانم
dezaknews@yahoo.com
dezaknews@gmail.com

دزک نیوز

فیلم عملیات 17 اسفند قسمت نهم،اعترافات و اعدام مخبر

سپاه با تمام وجود به بلوچستان مظلوم حمله خواهد کرد


محمد جعفر اسدی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بدون اشاره به ناتوانی نیروهای انتظامی زابلی که با وجود هزینه های سر سام آور جمهوری اسلامی هنوز نتوانسته اند امنیت نیروها و در کل امنیت منافع جمهوری اسلامی را در بلوچستان تامین کنند، گفته است به دلیل وجود برخی مسائل سپاه پاسداران انقلاب مسئولیت مقابله با گروههای مسلح بلوچ که عمدتا در بلوچستان فعالیت می کنند را بر عهده گرفته است.جالب اینجاست که این آقا رسانه های جمهوری اسلامی را به بزرگ کردن فعالیت های مسلحانه بلوچها دعوت کرده است ظاهرا دروغهای بسیار بزرگ رسانه های جمهوری اسلامی کارساز نبوده و ایشان راه حل تازه ای برای خاتمه دادن به بحران بلوچستان در نظر دارند.او همچنین در بخش پایانی مصاحبه خود با خبرگزاری حکومتی فارس گفته است حضور سپاه پاسداران در شرق کشور به این دلیل نیست که اهل سنت و بلوچها مشکلی باشند (برای جمهوری اسلامی).غافل از اینکه بدون حضور سپاه پاسداران، مساجد اهل سنت در این منطقه تخریب می شوند قرآن، مقدس ترین کتاب مسلمانان در چاههای فاضلاب انداخته می شود کودکان و زنان بلوچ به دست ماموران زابلی کشته می شوند و جوانان و علمای اهل سنت به بهانه های مختلف به دار آویخته می شوند.
قرارگاه قدس که در سرکوب و جنایت زبانزد خواص و عام است نیز فعالیت خود را در بلوچستان همگام با دیگر ارگانهای سپاه و نیروی انتظامی آغاز خواهد کرد.به خوبی میتوان دریافت که حمله این نیروها باعث کشته شدن هزاران نفر دیگر و مسلما وجود فقر و تنگدستی بیشتر در بلوچستان خواهد شد و در نهایت مشکلات فراوان کنونی دو چندان خواهند شد.
بلوچ گپ
بلوچ نیوز : زهی خیال باطل

امام جمعه شیعیان نیکشهر علمای اهلسنت را با یهود تشبیه نمود


یکی از آخوندهای زابلی حجت الشیطان احمد سرگزی که در نیکشهر امامت جمعه شیعیان(کارمندان زیرا در نیکشهر جز کارمندان شیعه دیگر وجود ندارد ) را بر عهده دارد علمای اهلسنت را با یهود تشبیه نمود و گفت :آنان که ماجرای غدیر خم را در کتب تفسیر و تاریخ خود محو و مسیر آیات را تحریف و توجیه مي كنند و مردم را به جای امام معصوم به سراغ دیگر ان می فرستند، دچار کتمان حقیقت شده اند.او ادامه داد: تحریف، خیانت فرهنگ يهود است. تحریف، سکوت، کتمان و حكم به غیر فرمان خدا اگر چه به قیمت به دست آوردن همه دنيا باشد خسارت است.وی با تشبیه دادن علمای اهلسنت که امامت را قبول ندارند به دانشمندان یهود گفت : دانشمندان یهود، دستورات و قوانین آسمانی تورات را تحریف کردند و تجار و ثروتمندان آنان نیز به ربا، حرام خورای و رفاه طلبی روی آوردند، عامه مردم نیز در برابر دعوت به جهاد و مبارزه، از روی تن پروری و ترس از رفتن به جبهه نبرد و ورود به سرزمین مقدس، سر باز زدند لذا به خاطر این انحرافات، خدا آنان را از اوج عزت و فضیلت، به نهایت ذلت و سرافکندگی مبتلا ساخت.امام جمعه شیعیان نیکشهر علمای اهلسنت را با عذاب الهی تهدید کرد و گفت : جزای تحریفگران قوانین الهی، قهر و عذاب است. همه پاداش ها و کیفرها مربوط به آخرت نیست بلکه بعضی از کیفرها در همین دنیا صورت می پذیرد.او گفت: تحریف، گناه علما و دانشمندان است. شناخت حق، غیر از قبول حق است، افرادی حق را می شناسند ولی حاضر نیستند به آن اقرار کنند.وی علمای اهلسنت را دین ساز و فاسد نامید و گفت : دین سازی، جریانی خطرناک در طول تاریخ بوده است بدعت، دین سازی، دین فروشي و استعمار مردم، از جمله خطرتی است که از ناحیه دانشمندان فاسد، جامعه را تهدید می کند، مواظب قلم ها، کتاب ها و مقالات زهر آلود ،تحریف گر و بدعت گزار باشید و به هر عالمی اعتماد نکنید. سرگزی با شیاد نامید علمای اهلسنت گفت : مردم به صورت فطری علاقه‌مند به مذهب هستند لذا بسیاری از شيادان سخنان خود را به نام دین و مذهب به مردم تحویل می دهند که یكی از انگیزه های بدعت، تحریف، افترا و رسیدن به دنیاست. او با نسبت دادن تعصب به علمای اهلسنت گفت : گاهی تعصب به جایی می رسد که شخص حاضر می شود واقعیت هاي روشن تاریخی را تحریف و یا انکار کند، حال آنکه بزرگترین ظلم ها، ظلم فرهنگی و کتمان حقایق است و علم خداوند به کتمان و ظلم ها، باید برای ما هشدار باشد.
آژانس خبری تفتان